Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą. Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk. Unikalne w publikacji jest połączenie teorii z praktyką.Odbiorcami publikacji są wykładowcy i studenci kierunków i przedmiotów związanych z zarządzaniem wiedzą, zarządzaniem innowacjami, informatyki oraz menedżerowie praktycy.
Wstęp Rozdział 1. O co chodzi w „zarządzaniu wiedzą”? 1.1. Dlaczego to jest ważne? 1.2. Kontekst 1.3. Jaka jest historia powstania zarządzania wiedzą?1.4. Po co organizacjom „zarządzanie wiedzą”? 1.5. Wiedza to nie to samo, co działanie 1.6. Od teorii do praktyki zarządzania wiedzą 1.7. PodsumowanieRozdział 2. Między informacją a wiedzą 2.1. Dlaczego to jest ważne? 2.2. Kontekst 2.3. Czym jest wiedza? 2.4. Od informacji do wiedzy 2.5. Mądrość 2.6. Umiejętności – kompetencje – kwalifikacje – nawyki 2.7. Nawyki – czyli wiedza i informacja to nie wszystko! 2.8. Jak powstają nawyki? 2.9. Podsumowanie Rozdział 3. Przeładowanie informacyjne 3.1. Dlaczego to jest ważne? 3.2. Kontekst 3.3. Istota przeładowania informacyjnego 3.4. Przyczyny przeładowania informacyjnego 3.5. Jak chronić się przed przeładowaniem informacyjnym? 3.6. Big data, czyli „duże dane” 3.7. PodsumowanieRozdział 4. Cechy i struktura wiedzy w organizacji 4.1. Dlaczego to jest ważne? 4.2. Kontekst 4.3. Cechy wiedzy 4.4. Wiedza ukryta (tacit knowledge) 4.5. Kodyfikacja wiedzy 4.6. Rodzaje wiedzy (know-x) 4.7. Wiedza kolektywna 4.8. Wiedza organizacyjna i profesjonalna – czyli „opakowanie i wnętrze” 4.9. Podsumowanie Rozdział 5. Tworzenie wiedzy w firmie 5.1. Dlaczego to jest ważne? 5.2. Kontekst 5.3. Opis koncepcji 5.4. Czym jest innowacyjność? 5.5. Czym jest kreatywność? 5.6. Kierowanie i motywowanie kreatywnych pracowników 5.7. Podsumowanie Rozdział 6. Dzielenie się wiedzą 6.1. Dlaczego to jest ważne?6.2. Kontekst6.3. Opis koncepcji 6.4. Strategie kodyfikacji i personalizacji wiedzy6.5. Bariery dla dzielenia się wiedzą6.6. Model SECI6.7. Strumienie przepływu wiedzy 6.8. Podsumowanie
Rozdział 7. Motywowanie do dzielenia się wiedzą
7.1. Dlaczego to jest ważne? 7.2. Kontekst 7.3. „Chomikowanie wiedzy” – jedna z najczęściej występujących barier dla dzielenia się wiedzą 7.4. Jak zwiększyć skuteczność procesów dzielenia się wiedzą? 7.5. Rola kultury organizacyjnej 7.6. Teorie motywacji a motywowanie do dzielenia się wiedzą 7.7. Podsumowanie Rozdział 8. Produktywność pracowników wiedzy 8.1. Dlaczego to jest ważne? 8.2. Kontekst 8.3. Kim są „pracownicy wiedzy”? 8.4. Dlaczego pracownicy wiedzy są ważnym elementem nowoczesnego rynku pracy? 8.5. Co może zrobić zarząd firmy, aby zwiększyć produktywność pracowników wiedzy? 8.6. Ile warta jest koncentracja w pracy? 8.7. Podsumowanie Rozdział 9. Zarządzanie kreatywnością w firmie 9.1. Dlaczego to jest ważne? 9.2. Kontekst 9.3. Kreatywny pracownik na wagę złota 9.4. Czy wielkie pomysły potrzebują dużo czasu? 9.5. Jak wykorzystać potencjał kreatywności tkwiący w pracownikach? 9.6. Szkolenia i rekrutacja pracowników w kreatywnych firmach 9.7. Twórczy klimat w miejscu pracy 9.8. Jak motywować kreatywnych pracowników? 9.9. PodsumowanieRozdział 10. Uczenie się w firmie 10.1. Dlaczego to jest ważne? 10.2. Kontekst 10.3. Czym jest uczenie się? 10.4. Cykl uczenia się 10.5. Jak uczą się pracownicy w firmie? 10.6. Uczenie się od klientów 10.7. Uczenie się na porażkach 10.8. Otwartość na uczenie się 10.9. Szybkość uczenia się 10.10. Pojedyncza i podwójna pętla uczenia się 10.11. Pokonywanie przeszkód na drodze do uczenia się w organizacji 10.12. Jak zarządzać procesami uczenia się w firmie? 10.13. Oduczanie się w organizacjach 10.14. Nauka za pomocą rozwiązań e-learningowych 10.15. PodsumowanieRozdział 11. Środowisko sprzyjające kreatywności i uczeniu się11.1. Dlaczego to jest ważne? 11.2. Kontekst 11.3. Regulacje prawne związane z organizacją przestrzeni biurowej 11.4. Temperatura pomieszczeń a nasza produktywność 11.5. Biuro przyszłości – dylematy związane z projektowaniem i aranżacją 11.6. Jak stworzyć biuro przyszłości już dziś? 11.7. Co cechuje najlepszych pracodawców na świecie? 11.8. Podsumowanie Blok dydaktyczny. Ćwiczenia warsztatowe i zadania do samodzielnego wykonaniaDodatek 1. Strategiczne zarządzanie wiedzą Dodatek 2. Wiedza z porażek Bibliografia Spis tabel Spis ramek Spis rysunków
Jan Fazlagić dr hab., profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pełnomocnik Rektora ds. badań i rozwoju AFIB Vistula. Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym, marketingu i projektowania usług; jeden z prekursorów Knowledge Management w Polsce, Autor pierwszego w Polsce doktoratu (2001) i pierwszej w Polsce rozprawy habilitacyjnej dotyczących zarządzania wiedzą w sektorze usług. Dyrektor Instytutu Kreatywności w Krakowie. Autor dziesięciu książek i ponad 250 artykułów naukowych i popularnonaukowych.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł