• E-usługi a społeczeństwo informacyjne

E-usługi a społeczeństwo informacyjne

  • Autor: Anna Dąbrowska Arkadiusz Wódkowski Mirosława Janoś-Kresło
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-982-5
  • Data wydania: 2009
  • Liczba stron/format: 171/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 38.00 zł

    19.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19.00 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Opracowanie poświęcone jest zachowaniom konsumentów na rynku e-usług w Polsce. Rozwój e-usług przedstawiono na tle zmian, jakie dokonują się w obszarze budowania społeczeństwa informacyjnego i zachowań e-konsumentów. Zawiera problemy, które wydawały się najistotniejsze dla podejmowanej problematyki.

Menedżerom powinna pomóc w coraz szerszym wykorzystaniu internetu w działalności marketingowej. Publikacja wnosi bardzo ważną i potrzebną wiedzę o nowych sferach i możliwościach działania – w perspektywie ich dynamicznego rozwoju we współczesnej gospodarce.

Spis treści:

Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Budowanie społeczeństwa informacyjnego
 
1.1. Społeczeństwo informacyjne – nowy etap w rozwoju społeczeństw
1.2. Priorytety i kierunki działań na rzecz budowy społeczeństwa informacyjnego
1.3. Informatyzacja gospodarstw domowych i przedsiębiorstw
1.3.1. Dostęp i korzystanie z internetu w gospodarstwach domowych
1.3.2. Upowszechnienie internetu w przedsiębiorstwach
1.3.3. Wykluczenie cyfrowe
1.4. E-usługi w dobie budowania społeczeństwa informacyjnego
 
Rozdział 2. Charakterystyka wybranych e-usług na polskim rynku
 
2.1. E-administracja
2.2. E-bankowość
2.3. E-ubezpieczenia
2.4. E-handel
2.5. E-edukacja
2.6. E-kultura
2.7. E-zdrowie
2.8. E-turystyka
 
Rozdział 3. Rodzaje i metody badań e-konsumentów
 
3.1. Pojęcie badań marketingowych
3.2. Badania marketingowe jakościowe i ilościowe
3.2.1. Badania jakościowe
3.2.2. Badania ilościowe
3.3. Metody tradycyjne
3.3.1. Zogniskowane wywiady grupowe
3.3.2. Indywidualne wywiady pogłębione
3.3.3. Wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym
3.3.4. Etnografia
3.4. Metody nowoczesne
3.4.1. Badania fokusowe online
3.4.2. Etnografia wirtualna
3.4.3. Bezpośredni wywiad indywidualny ze wspomaganiem komputerowym
3.4.4. Ankieta prowadzona w sieci
3.4.5. Eye tracking
3.4.5. Tajemniczy klient
3.4.6. Pomiar pasywny
 
Rozdział 4. E-konsument jako uczestnik e-rynku
 
4.1. Profil e-konsumenta
4.2. Motywy korzystania z e-usług
4.3. Bariery korzystania z e-usług
4.4. Poczucie bezpieczeństwa e-konsumentów
4.5. Poziom świadomości konsumenckiej w korzystaniu z e-usług
 
Podsumowanie
 
Bibliografia

Anna Dąbrowska

doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, autorka wielu publikacji na temat szerokiej sfery usług, konsumpcji, marketingu usług, ochrony i edukacji konsumentów. Kontakt – adabro3@sgh.waw.pl


Arkadiusz Wódkowski

absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, współwłaściciel AMPS – firmy zajmującej się badaniami jakości obsługi klientów, prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Kontakt – wodkowski@amps.pl


Mirosława Janoś-Kresło

doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, autorka wielu publikacji na temat usług społecznych, konsumpcji, marketingu usług, ochrony i edukacji konsumentów. Kontakt – mjanos@sgh.waw.pl


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane