Dziennikarz i doradca public relations. Aspekty etyczne i prawne zawodu
- Autor: Mira Poręba
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-630-4
- Data wydania: 2012
- Liczba stron/format: 272/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
52.00 zł
26.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
50% taniej
Publikacja zawiera charakterystykę zawodu dziennikarza oraz doradcy public relations w kontekście ustalenia granicy między prawem powszechnie a prawem wewnętrznie obowiązującym. Odnosi się do możliwości uznania dziennikarzy i doradców public relations za zawody wolne oraz zawody zaufania publicznego, porusza również temat zawodów regulowanych. Sporo miejsca poświęca samoregulacji zawodowej.
Patron wydania:
Patroni medialni:
Wykaz skrótów
Rozdział 1. Prawo powszechnie obowiązujące a prawo wewnętrznie obowiązujące (w kontekście prawnej regulacji wolnych zawodów zaufania publicznego)
dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations:
(...) Monografia dr Miry Poręby podejmuje bardzo istotną kwestię deontologii zawodów zajmujących się komunikowaniem – dziennikarza i specjalisty public relations. Szczególnie interesujące są rozważania dotyczące zawodu specjalisty public relations, którego przedstawiciele powinni dostosować się do przepisów prawnych odnoszących się do m.in. prawa do informacji, prawa prasowego, prawa autorskiego czy też regulacji dotyczących produktów z dziedzin szczególnych będących przedmiotem zainteresowania (...). W mojej opinii książka powinna stać się lekturą obowiązkową dla specjalistów public relations, którym etyka zawodowa wyznacza sposób realizacji codziennych obowiązków.
Mira Poręba dr, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, ukończyła również podyplomowe Studium Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz jest jednym z założycieli polskiego oddziału Phi Delta Phi ? Międzynarodowego Bractwa Prawniczego. Obecnie prowadzi własną działalność public relations pod nazwą Espresso 77 Communications. Współpracuje z uczelniami wyższymi w charakterze wykładowcy.