• Dziennikarstwo a public relations

Dziennikarstwo a public relations

  • Autor: Michał Gajlewicz Katarzyna Gajlewicz-Korab redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-659-6
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 154/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Między dziennikarstwem a public relations istnieją wielorakie związki. Na przykład część materiałów w kampaniach public relations jest umieszczana w mediach. Dla specjalistów z dziedziny PR bardzo ważne są wiedza i umiejętności dziennikarskie. Poza tym znajomość środowiska dziennikarskiego w public relations ma kluczowe znaczenie w media relations. Punktów stycznych obu dziedzin jest znacznie więcej, o czym świadczy również to, że w uczelniach kształcących dziennikarzy są wykładane przedmioty związane z public relations.

W XXI wieku obserwujemy rozwój mediów masowych: rosnącą liczbę kanałów i różnicowanie się form przekazu, przekształcenia instytucjonalne, zmiany rynkowe i dotyczące odbioru. Jeżeli chodzi o skutki społeczne, to jedne zmiany mogą oznaczać korzyści, inne zaś wzbudzają uzasadniony niepokój. Nie jest to obojętne ani dla dziennikarzy ani dla PR-owców jako dla grup zawodowych.

Książka zawiera artykuły specjalistów mających doświadczenie w jednej, jak i w drugiej dziedzinie, zarówno praktyków, jak i teoretyków. Zamiarem autorów jest ukazanie z jednej strony związków między dziennikarstwem a PR, a z drugiej strony różnorodnych form działalności w tych dziedzinach.

Dlatego tematyka jest bardzo zróżnicowana: od etycznych aspektów pracy w obydwu zawodach, poprzez możliwości dywersji w mediach przy użyciu środków z pogranicza propagandy i PR, oddziaływania public relations w warunkach kryzysowych oraz w pracy urzędników samorządowych, aż po prasę młodzieżową i ezoteryczną. Jest to zatem rodzaj panoramicznego ujęcia tej problematyki.

Autorzy są pracownikami kilku uczelni: Społecznej Akademii Nauk (filii w Warszawie), Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pracują ponadto w rozmaitych instytucjach jako praktycy.

Spis treści:

Wstęp

Między dziennikarstwem a PR. Prawne i etyczne aspekty zawodu dziennikarskiego w czasie kampanii wyborczych
Jacek A. Żurawski

Komentarze na portalach internetowych w czasie napięć jako narzędzie propagandy lub czarnego PR
Michał Gajlewicz

Zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych na rynkach finansowych
Wiesław Ł. Macierzyński

Relacje: media – urzędnicy samorządowi w roli PR-owców (warsztat badacza)
Izabela Bogdanowicz

Segment prasy młodzieżowej w Polsce – próba diagnozy rynku
Olga Dąbrowska-Cendrowska

Prasa ezoteryczna: niedostrzegane bogactwo. Próba charakterystyki na przykładzie miesięcznika „Wróżka”
Judyta Ewa Perczak

Dziennikarstwo i public relations jako zawody otwarte
Michał Gajlewicz

Dziennikarstwo i public relations w portalu. Refleksje praktyka
Izabela Bogdanowicz

Michał Gajlewicz

dr hab. - od 1972 roku związany z Instytutem Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie pełnił m.in. funkcje wicedyrektora i dyrektora. Od 2003 roku wykłada także w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi i w innych uczelniach w Polsce. Odbył staże zagraniczne (Niemcy, Kanada). Zakres zainteresowań naukowych i badawczych obejmuje zagadnienia reklamy, nowych technologii w masowym komunikowaniu oraz analiz opinii publicznej. Z wykształcenia jest socjologiem; prowadził badania oraz analizy zawartości mediów dla celów naukowych i praktycznych. Jest autorem licznych publikacji w czasopismach i książkach.
Książki tego autora

Katarzyna Gajlewicz-Korab

dr, absolwentka (2003 r.) Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna). Pracowała w wielu redakcjach (m.in.: Tok FM, Radio Bis, TVP S.A.) oraz współpracowała w licznymi tytułami prasowymi i agencjami fotograficznymi. Od 2004 r. doktorantka w Zakładzie Systemów Medialnych w Instytucie Dziennikarstwa. Pracę doktorską pod tytułem "Francuskie tygodniki opinii wobec muzułmanów we Francji" obroniła w 2009 r. Od grudnia 2009 r. do września 2014 r. pełniła funkcję p.o. Kierownika Zakładu Praktyki Dziennikarskiej. Od 2014 r. członek międzynarodowej grupy badawczej (LEMEL) monitorującej rynek mediów on-line w Europie. Od 2015 roku koordynator polskiego korpusu tej grupy. Członek PTKS i PTEM.

Książki tego autora

redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Etyka dziennikarska

22.50 zł 45.00 zł Cena netto: 21.43 zł

Okoliczności wyłączające bezprawnoś...

37.50 zł 75.00 zł Cena netto: 35.71 zł

Dziennikarz i doradca public relati...

26.00 zł 52.00 zł Cena netto: 24.76 zł

Przestępstwa zniesławienia i zniewa...

21.00 zł 42.00 zł Cena netto: 20.00 zł

Rodzina w mediach. Media w rodzinie

21.00 zł 42.00 zł Cena netto: 20.00 zł

Rodzice nauczyciele media. Kto pono...

22.50 zł 45.00 zł Cena netto: 21.43 zł

Dozwolony użytek utworów w mediach

29.50 zł 59.00 zł Cena netto: 28.10 zł

Media społecznościowe na rynku międ...

37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł

Media publiczne w Polsce

58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł

Najczęściej kupowane