Dziecko z zespołem Aspergera
- Autor: Charbicka Magdalena
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-655-8
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 144/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
34,20 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym.
Od Autorki:
Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice.
Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Patron medialny:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
» edu.dalejrazem.pl »
Autor książki
Charbicka MagdalenaSpis treści:
Zamiast wstępu
Rozdział 1
1.1. Problemy diagnostyczne
Rozdział 2
2.1. Charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera
2.2. Mowa i język dzieci z zespołem Aspergera
2.3. Strategie terapeutyczne wspomagające rozwój komunikacji
2.4. Kontakty społeczne i relacje z rówieśnikami
2.5. Strategie terapeutyczne w kształtowaniu kompetencji społecznych
Załączniki do rozdziału 2
2.6. Nietypowe zainteresowania i stereotypowe wzorce zachowań
2.7. Strategie ułatwiające radzenie sobie z obsesyjnymi zainteresowaniami i stereotypiami
Rozdział 3
3.1. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Aspergera
3.1.1. Motoryka duża i koordynacja wzrokowo-ruchowa
3.1.2. Zaburzenia percepcji dotyku i innych zmysłów
3.2. Strategie terapeutyczne związane z zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi
Rozdział 4
4.1. Zaburzenia współwystępujące w zespole Aspergera
4.2. Pomoc terapeutyczna w niwelowaniu trudności współwystępujących
4.2.1. Funkcjonowanie dziecka w szkole, usprawnianie zaburzonych funkcji
4.2.2. Systemy motywacyjne i kontrakty dla uczniów z zespołem Aspergera
Załączniki do rozdziału 4
Bibliografia