Determinanty rentowności firm działających w sektorze nowoczesnych usług biznesowych
- Autor: Rafał Szmajser
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-627-1
- Data wydania: 2018
- Liczba stron/format: 179/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
48.00 zł
24.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
50% taniej
Branża nowoczesnych usług biznesowych obejmującą działalność centrów outsourcingu procesów biznesowych (BPO), centrów usług wspólnych (SSC), centrów IT oraz centrów badawczo-rozwojowych (R&D) jest jedną z czołowych gałęzi gospodarki kraju pod względem znaczenia dla rynku w Polsce zatrudniając około 244 000 wysoko kwalifikowanych pracowników w 2017 roku.
Skala oraz systematyczny wzrost zatrudnienia w tych firmach pozwalają na wyszczególnienie Polski w gronie najważniejszych miejsc na globalnej mapie usług dla biznesu. Lektura książki umożliwia zapoznanie się ze specyfiką działalności firm z branży nowoczesnych usług biznesowych a w szczególności pozwala zrozumieć mechanizmy pozwalające na efektywne jej działanie – kluczowe determinanty mające wpływ na kształtowanie ich rentowności.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne aspekty rynków finansowych w ujęciu transakcyjnym
1.1. Rynki finansowe – podstawy teoretyczne i historia rozwoju usług finansowych
1.2. Ryzyko i niepewność gospodarcza w perspektywie rozwoju nowoczesnych usług biznesowych
1.3. Systemy pomiarów kosztów oraz metody ich alokacji w teorii nauki o finansach
1.4. Rentowność jako podstawowa przesłanka przenoszenia usług do centrów nowoczesnych usług biznesowych
Rozdział 2. Zarys i analiza sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej
2.1. Ewolucja rynku sektora usług finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej i w Polsce z perspektywy rozwoju nowoczesnych usług biznesowych
2.1.1. Uwagi ogólne
2.1.2. Sektor bankowy
2.1.3. Sektor ubezpieczeniowy
2.1.4. Sektor kapitałowy – fundusze inwestycyjne
2.2. Modele działalnia centrów nowoczesnych usług biznesowych
2.3. Charakterystyka rynku nowoczesnych usług biznesowych świadczonych dla sektora usług finansowych w Polsce na tle Europy Środkowo-Wschodniej
Rozdział 3. Czynniki procesowe, technologiczne oraz czynniki wyceny świadczonych usług wpływające na efektywność działania centrów usług biznesowych – analiza i wybór
3.1. Analiza determinant rentowności wpływających na efektywność działania centrów outsourcingowych
3.2. Oddziaływanie modelowania procesów finansowo-księgowych na optymalizację, standaryzację i podnoszenie efektywności usług centrów usług biznesowych
3.3. Znaczenie zastosowania rozwiązań technologicznych i automatyzacji procesów finansowo-księgowych dla podnoszenia efektywności usług w sektorze nowoczesnych usług biznesowych
3.4. Wpływ zastosowania wybranych modeli wyceny transakcji finansowo-księgowych w sektorze nowoczesnych usług biznesowych na wysokość realizowanych przychodów
Rozdział 4. Analiza i wybór determinant ludzkich i zarządczych wpływających na efektywność działania centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.1. Wpływ kompetencji pracowników i właściwej struktury zatrudnienia na optymalizację kosztów operacyjnych centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.2. Znaczenie świadczenia usług z wielu lokalizacji na świecie dla konkurencyjności centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.3. Wpływ zastosowania procesu ciągłego doskonalenia na podnoszenie efektywności procesów finansowo-księgowych centrów usług biznesowych
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik 1. Zestawienie wybranych firm outsourcingowych z kapitałem zagranicznym w największych miastach w Polsce
Rafał Szmajser dr, Starszy Dyrektor w firmie Capgemini będącej liderem nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. W swojej roli jest odpowiedzialny za zakładanie centrów nowoczesnych usług biznesowych dla klientów, prowadzenie projektów konsultingowych z zakresu wdrażania automatyzacji, robotyzacji, transformacji i usprawnień procesów finansowych. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania i finansów zdobyte w firmach takich jak BP oraz Slovnaft-MOL, gdzie m.in.pełnił rolę Dyrektora Finansowego i Wiceprezesa Zarządu. W swoim ostatnim projekcie, będąc Dyrektorem Centrum Usług Wspólnych dla Zurich Insurance Company, był odpowiedzialny za otwarcie oraz zarządzanie centrum zatrudniającym prawie 200 specjalistów finansowych.