Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 108.00 zł
10% taniej
Czynności operacyjno-rozpoznawcze stanowią obecnie bardzo mało znany obszar niejawnej działalności uprawnionych służb państwowych w zakresie realizacji zadań zapobiegawczych wykrywczych, jak i wywiadowczych i kontrwywiadowczych. Ponadto przedmiotowa tematyka stanowi niejednokrotnie „kontrawersyjne” dyskusje w zakresie działalności operacyjnej służb specjalnych i policyjnych niewątpliwie mających umocowanie prawne naruszania praw i wolności obywatelskich. Przygotowane opracowanie z całą pewnością stanowi kompleksowe studium naukowo-praktyczne z przedmiotowego obszaru.Patronat:
Spis treści:Wykaz skrótówWprowadzenieRozdział 1. Zakres czynności operacyjno-rozpoznawczychArt. 14. (Czynności operacyjno-rozpoznawcze i inne zadania Policji)1. Uprawnienia do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych przez Policję oraz odpowiednio pozostałe służby na podstawie odrębnych ustaw2. Definicja czynności operacyjno-rozpoznawczych3. Cele czynności operacyjno-rozpoznawczych4. Funkcje czynności operacyjno-rozpoznawczych5. Formy czynności operacyjno-rozpoznawczych (sprawy operacyjne)6. Metody czynności operacyjno-rozpoznawczych (metody pracy operacyjnej)7. Uprawnienie do wykonywania zadań przez poszczególne służby 8. Rodzaje służb oraz piony funkcjonalne i inne9. Uprawnienia do wykonywania przez służby odpowiednio czynności operacyjno-rozpoznawczych, czynności analityczno-informacyjnych i czynności kontrolnych10. Uprawnienia do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych, w tym na rzecz czynności operacyjno-rozpoznawczych 11. Czynności operacyjno-rozpoznawcze w prawie Unii Europejskiej 12. Kontrola prokuratorsko-sądowa czynności operacyjno-rozpoznawczych13. Współpraca sądu i prokuratora z podmiotami objętymi krajowym systemem cyberbezpieczeństwa14. Obowiązek respektowania godności ludzkiej oraz przestrzegania i ochrony praw człowieka podczas czynności operacyjno-rozpoznawczychRozdział 2. Ochrona danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości1. Znaczenie nowych technologii dla przetwarzania danych osobowych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości2. Zakres przedmiotowy dyrektywy 2016/680 i ustawy implementującej3. Zakres podmiotowy4. Stosowanie dyrektywy policyjnej przez właściwe organy 5. Wyjaśnienie wybranych pojęć ustawowych6. Ochrona danych osobowych w chmurze obliczeniowej w zakresie cyberbezpieczeństwaRozdział 3. ObserwacjaArt. 15. (Uprawnienia do obserwacji w miejscach publicznych podczas czynności operacyjno-rozpoznawczych i w trakcie interwencji w miejscach innych niż publiczne)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do stosowania obserwacji w miejscach publicznych2. Wyróżnienie miejsca publicznego jako podstawowe kryterium stosowania określonego rodzaju obserwacji3. Miejsce inne niż publiczne, o którym mowa w art. 15 ust. 1 pkt 5b ustawy o Policji4. Miejsce publiczne w chmurze obliczeniowej (cloud computing)5. Inne kryteria odróżniające obserwację, o której mowa odpowiednio w art. 15 ust. 1 pkt 5a u.P., art. 19 u.P., art. 19b u.P. (odpowiednio art. 20c u.P., 20cb u.P., 20da u.P.) i art. 9 u.d.a.6. Dokumentowanie i rejestracja obserwacji7. Wykorzystanie wyników obserwacji pochodzących z przestrzeni prywatnej w procesie karnym8. Wykorzystanie wyników obserwacji pochodzących z przestrzeni publicznej w procesie karnym9. Wykorzystanie wyników obserwacji pochodzących z przestrzeni publicznej w procesie karnym przez Krajową Administrację Skarbową10. Obserwacja w przestrzeni publicznej podczas czynności operacyjno-rozpoznawczych w państwach Unii Europejskiej i państwach trzecich11. Niszczenie materiałów z obserwacjiRozdział 4. Kontrola operacyjnaArt. 19 (Kontrola operacyjna)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do stosowania kontroli operacyjnej (odpowiednio tzw. rozpoznania elektromagnetycznego)2. Katalog przestępstw z art. 19 ust. 1 u.P, o które dopuszczalne jest wnioskowanie i odrębnie zarządzenie kontroli operacyjnej, w trybie art. 19 ust. 3 u.P.3. Wniosek wraz z materiałami uzasadniającymi kontrolę operacyjną4. Tryby i terminy oraz dokumentacja kontroli operacyjnej oraz związane z nimi czynności służb, prokuratora oraz sądu5. Wykorzystanie wyników kontroli operacyjnej w postępowaniu karnym6. Zakres przechwytywania rozmów – najnowsze technologie7. Ocena dowodu z kontroli operacyjnejRozdział 5. Zakup kontrolowany, kontrolowane wręczenie korzyści majątkowejArt. 19a Zakup kontrolowany, kontrolowane wręczenie korzyści majątkowej (określane jako transakcja pozorna)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do stosowania transakcji pozornej2. Rozróżnienie czynności i wyjaśnienie pojęć3. Katalog przestępstw, o które można stosować transakcję pozorną 4. Cel czynności5. Zarządzenie, przebieg czynności z art. 19a u.P. oraz wniosek uprawnionego organu6. Czas przeprowadzenia transakcji pozornej 7. Wykorzystanie wyników z transakcji pozornej w postępowaniu karnym 8. Ocena materiałów z transakcji pozornej na podstawie przepisów prawa UERozdział 6. Przesyłka niejawnie nadzorowanaArt. 19b (Przesyłka niejawnie nadzorowana – odpowiednio w ramach Europejskiego Nakazu Dowodowego)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do stosowania przesyłki niejawnie nadzorowanej2. Rozróżnienie czynności, o których mowa w art. 19b u.P. oraz wyjaśnienie wybranych pojęć3. Zakres przedmiotowo-podmiotowy przesyłki niejawnie nadzorowanej4. Cel czynności oraz katalog przestępstw, o które można stosować przesyłkę niejawnie nadzorowaną5. Zarządzenie, przebieg czynności z art. 19b u.P. − zawiadomienie uprawnionego organu6. Czas prowadzenia czynności7. Wydanie europejskiego nakazu dochodzeniowego przez uprawniony organ w przedmiocie stosowania przesyłki niejawnie nadzorowanej 8. Dochodzenia niejawne, o których mowa w dyrektywie 2014/41/UE9. Wykorzystanie wyników przesyłki niejawnie nadzorowanej w postępowaniu karnymRozdział 7. Dostęp do tajemnic w ramach czynności operacyjno-rozpoznawczych Art. 20 ust. 3−14 Dostęp do tajemnicy bankowej i innych tajemnic podczas czynności operacyjno-rozpoznawczych 1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do dostępu do tajemnicy bankowej i innych określonych w przepisie, podczas czynności operacyjno-rozpoznawczych (odpowiednio w zależności od rodzaju służby)2. Przebieg czynności, o których mowa w art. 20 ust. 3 u.P. 3. Terminy 4. Udostępnianie sądom i prokuraturom akt zawierających informacje, o których mowa w art. 20 ust. 3 u.P.5. Wydanie i wykonanie europejskiego nakazu dochodzeniowego w przypadku prowadzenia czynności operacyjno-rozpoznawczych na podstawie art. 20 ust. 3 u.P.Rozdział 8. Dokumenty legalizacyjno-maskująceArt. 20a (Dokumenty legalizacyjne − środki identyfikacji elektronicznej)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do stosowania dokumentów legalizacyjnych oraz środków identyfikacji elektronicznej1.1. Dopuszczalny zakres czynności2. Cel czynności3. Zadania policji wymagające odpowiednio maskowania czynności4. Wyjaśnienie pojęć5. Zasady stosowania czynności z art. 20a u.P.6. Szczególnie uzasadnione przypadki7. Przebieg czynności, o których mowa w art. 20a u.P.8. Kontratypy z art. 20a ust. 3a u.P. 9. Obowiązkowa pomoc organów administracji rządowej i organów samorządu terytorialnegoRozdział 9. Niejawność czynności operacyjno-rozpoznawczychArt. 20b (Dopuszczalność udzielenia informacji o czynnościach operacyjno-rozpoznawczych Policji)Art. 20ba (Zezwolenie na udzielenie informacji niejawnej uprawnionemu podmiotowi)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do stosowania przepisów dotyczących zezwolenia oraz udzielenia informacji2. Wyjaśnienie pojęć3. Udzielenie informacji o czynnościach operacyjno-rozpoznawczych prowadzonych przez Policję4. Zezwolenie na udzielenie określonych informacji przez Komendanta Głównego Policji lub ministra właściwego do spraw wewnętrznych Rozdział 10. Dostęp do danych w ramach operacyjno-rozpoznawczych Art. 20c (Dostęp do danych telekomunikacyjnych, pocztowych, internetowych, w tym danych z sieci łączności elektronicznej)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do stosowania przepisów dotyczących pozyskiwania danych: telekomunikacyjnych, pocztowych, internetowych i sieci łączności elektronicznej 2. Dane, o których mowa w art. 20c u.P.3. Cel, zasady stosowania i wykonywania czynności z art. 20c u.P. 4. Kontrola sądowa czynności z art. 20c u.P. na podstawie art. 20ca u.P. 5. Wykorzystanie danych mających znaczenie dla postępowania karnegoRozdział 11. Osobowe źródła informacji i osoby udzielające pomocyArt. 22 (Osoby udzielające Policji pomocy)1. Ustawowe uprawnienia służb i organów do korzystania z pomocy osób niebędących policjantami2. Wyjaśnienie pojęć3. Pomoc osób niebędących policjantami − ujęcie normatywne4. Zakaz ujawnienia danych o osobie udzielającej pomocy Policji5. Przyznanie wynagrodzenia osobie udzielającej pomocy Policji 6. Zasady i tryb przyznawania świadczeń odszkodowawczych7. Odrębne procedury werbunkowe8. Środki ochronneRozdział 12. System ochrony prawnej czynności operacyjno-rozpoznawczych Art. 144a (Dodatkowe − ustawowe wyłączenie bezprawności czynów − osób uprawnionych do wykonywania czynności z art. 19a i 19b ustawy o Policji)1. Zakres uprawnień funkcjonariuszy wykonujących czynności z art. 19a i 19b u.P.2. Kontratyp ustawowy z art. 144a u.P. – wyłączenie bezprawności czynów3. Umorzenie śledztwa przeciwko policjantowi pod przykryciemRozdział 13. Działania operacyjne ukierunkowane na odzyskiwanie mienia związanego z przestępstwem Rozdział 14. Międzynarodowa wymiana informacji kryminalnychRozdział 15. Specyfika działań operacyjnych podejmowanych w oparciu o ustawę o działaniach antyterrorystycznychRozdział 16. Narzędzia – środki techniczne stosowane w kontroli operacyjnej do inwigilowania użytkownika1. Wprowadzenie2. Inwigilowanie w ramach kontroli operacyjnej3. Nadużycia kryminogenne z wykorzystaniem oprogramowania szpiegującego w ramach kontroli operacyjnej4. Możliwości operacyjno-śledcze z wykorzystaniem oprogramowania szpiegującego w ramach kontroli operacyjnejRozdział 17. Rozwiązania prawne w zakresie regulacji i kontroli czynności operacyjno-rozpoznwaczychWzory pism1. Postanowienie: o zażądaniu zabezpieczenia danych z sieci łączności elektronicznej; o zażądaniu wydania wykazu połączeń telekomunikacyjnych lub innych informacji i innych danych związanych z połączeniem lub przekazem2. Postanowienie: o zażądaniu zabezpieczenia danych teleinformatycznych; o zażądaniu wydania wykazu połączeń telekomunikacyjnych lub innych informacji i innych danych związanych z połączeniem lub przekazem3. Wniosek o stwierdzenie, które z przekazanych materiałów zawierają informacje, o których mowa w art. 19 ust. 15f pkt 2 ustawy o Policji4. Wniosek o dopuszczenie do wykorzystania w postępowaniu karnym materiałów zawierających informacje stanowiące tajemnice związane z wykonywaniem zawodu lub funkcji, o których mowa w art. 19 ust. 15f pkt 2 ustawy o Policji5. Postanowienie o dopuszczeniu do wykorzystania w postępowaniu karnym materiałów, o których mowa w art. 19 ust. 15g pkt 2 ustawy o Policji
Paweł Łabuz doktor nauk prawnych, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ma za sobą ponad dwadzieścia lat doświadczenia w strukturach policyjnych. Od 2020 r. działa na rynku prywatnym jako niezależny ekspert ds. bezpieczeństwa i biegły sądowy z zakresu czynności zwalczania przestępczości operacyjno-rozpoznawczych i detektywistyki. Jest autorem lub współautorem ponad 130 publikacji z zakresu bezpieczeństwa wydanych w kraju i zagranicą. Wykładowca akademicki ? starszy wykładowca Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego w Przemyślu. Z autorem możesz skontaktować się, pisząc na adres e-mail: ekspertyzaoperacyjna@gmail.com.ORCID:0000-0002-7795-1571
Jacek Kudła biegły sądowy z listy Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie i rekomendacji Polskiego Towarzystwa Kryminalistycznego, podinspektor Policji, z wieloletnim doświadczeniem w pionie operacyjno-rozpoznawczym i kryminalnym na stanowiskach wykonawczych i kierowniczych. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych dotyczących problematyki czynności operacyjno-rozpoznawczych. Ponadto autor publikacji w Systemie Informacji Prawnej LEX. Prowadzi działalność wspomagającą wymiar sprawiedliwości, prokuraturę i sądy, policję oraz pozostałe służby. (ORCID: 0000-0002-4077-3900).
Tomasz Safjański doktor nauk prawnych (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego), prezes Stowarzyszenia Taktyków Kryminalistyki, członek Polskiego Towarzystwa Kryminalistycznego, recenzent projektów badawczych NCBiR w zakresie bezpieczeństwa, ekspert zewnętrzny Europejskiego Trybunału Obrachunkowego w Luksemburgu ds. bezpieczeństwa publicznego i egzekwowania prawa, członek rady naukowej Centrum Profilaktyki Społecznej, ekspert współpracujący z Flamandzkim Instytutem Pokoju w Brukseli, dyrektor ds. bezpieczeństwa prawnego w Kancelarii Bezpieczeństwa Rapacki i Wspólnicy w Warszawie. Absolwent Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie (prymus roku 1998), Wydziału Administracji i Zarządzania UWM w Olsztynie oraz Wydziału Prawa i Administracji UWM w Olsztynie. Emerytowany oficer Policji z doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych strukturach policyjnych (m.in. naczelnik wydziału w Departamencie Bezpieczeństwa Publicznego MSWiA, naczelnik wydziału w Departamencie Bezpieczeństwa i Nadzoru MSWiA, ekspert Centralnego Biura Śledczego KGP, ekspert Biura Spraw Wewnętrznych KGP, zastępca dyrektora Biura Wywiadu Kryminalnego KGP, dyrektor krajowego biura Interpolu, szef krajowej jednostki Europolu). Po zakończeniu służby w administracji rządowej działa na rynku prywatnym jako niezależny ekspert do spraw bezpieczeństwa biznesu i biegły sądowy z zakresu bezpieczeństwa informacji. ORCID: 0000-0003-1775-8857
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł