Człowiek, duchowość, wychowanie. Impulsy myśli o. Anselma Grüna. Tom 1
- Autor: Anna Fidelus Jarosław Michalski redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-149-8
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 322/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
65.00 zł
58.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58.50 zł
10% taniej
Prezentowana monografia to pierwsza część refleksji przedstawicieli różnych dziedzin wiedzy, którzy – każdy z punktu widzenia swojego obszaru badawczego – usiłowali odpowiedzieć na pytania dotyczące znaczenia duchowości w życiu człowieka, w procesie jego rozwoju i wychowania oraz jakie przyjąć konkretne paradygmaty duchowości w ujęciu pragmatycznym, edukacyjnym oraz filozoficznym. W dyskursie dotyczącym duchowych podstaw wychowania znajdujemy się bowiem ciągle w sytuacji, którą można określić jako: między ufnością a ryzykiem.
Heurystycznym przewodnikiem po tej niezwykle złożonej i bogatej rzeczywistości został Anselm Grün. Ten niemiecki pisarz, psychoterapeuta i teolog zdaje się koncentrować swoje szerokie i wielowymiarowe poszukiwania wokół koncepcji "pełni człowieczeństwa", co daje nadzieję na odnalezienie nowych impulsów i inspiracji dla samej pedagogiki, zwłaszcza tych z jej ujęć, które otwarte są na integralne spojrzenie na człowieka i mogą zdynamizować złożony proces jego wychowania.
W serii polecamy:
1. Człowiek, duchowość, ekonomia. Impulsy myśli o. Anselma Grüna. Tom 2
2. Człowiek, duchowość, rodzina. Impulsy myśli o. Anselma Grüna. Tom 3
Spis treści:
Wstęp
Część I. Duchowość w wychowaniu
Anselm Grün
Duchowość i sztuka wychowania
Aleksander Nalaskowski
O duchowości i rozpoznawalności miejsc
Wiesława Limont
Czy Teoria Dezintegracji Pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego jest teorią duchowości?
Marek Chmielewski
Homo spiritualis. Zagadnienie duchowości antropogenicznej
Dariusz Adamczyk
Rozwój: prawo, zobowiązanie i wartość wychowawcza – w służbie człowiekowi (w świetle dokumentu Populorum progressio)
Witold Starnawski
Modele duchowości a wychowanie
Jarosław Michalski
Duchowość a sens cierpienia w perspektywie analizy egzystencjalnej
Część II. Duchowość w praktyce pedagogicznej
Anselm Grün
Duchowość drogą do odkrywania i rozwoju ucznia
Sławomir Chrost
Duchowość w opiniach studentów pedagogiki. Pokolenia 2011 i 2018
Ewa Krawiecka
Integralny wzorzec wzrastania człowieka w Fundacji AMF „Nasza Droga”. 20 lat doświadczenia kształtowania młodzieży ku wartościom
Marian Zdzisław Stepulak
Współczesne rozumienie duchowości w obszarze pedagogiki i psychologii
Martyna Czarnecka
Poczucie sensu życia u osób doświadczających choroby przewlekłej: rekomendacje dla praktyki psychopedagogicznej
Beata Płaczkiewicz
Edukacja w klasie integracyjnej i masowej a poziom inteligencji emocjonalnej uczniów
Artur Aleksiejuk
Edukacja i formacja duchowa w ujęciu Aleksieja S. Chomiakowa (1804–1860)
Adam Magruk
Chrystocentryzm prawosławnej duchowości i miejsce metanoi w życiu wiernych
Małgorzata Chudzikowska-Wołoszyn
O wypełnianiu daru człowieczeństwa i podobaniu się Bogu w świetle wychowawczej instrukcji Dhuody z Septymanii (†ok. 843)
Paweł Kaźmierczak
Pedagogiczne implikacje teodramatyki Hansa Ursa von Balthasara
Magdalena Sędkiewicz
Praktyczne zastosowanie pedagogiki ignacjańskiej w nauczaniu psychologii w szkole policealnej
Józef Placha
Potrzeba i postulat rozwoju do pełni człowieczeństwa w duchowości Dzieła Lasek
Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza
Literatura jako źródło przeżyć duchowych – polonista w dobie konsumpcjonizmu
Joanna Góźdź
Rozwój duchowy w sztukach walki na przykładzie karate
Anna Fidelus
Resocjalizacja skazanych w ujęciu pedagogiki personalistycznej
Indeks osób
Indeks rzeczowy
Abstract
dr hab. Piotr Krakowiak. prof. UMK:
Książka jest inspirującym zbiorem naukowych rozważań i wniosków z badań naukowców z nauk społecznych, teologicznych i edukacyjnych. Cenna lektura dla badaczy duchowości w pedagogice, nauczycieli katechetów oraz studentów nauk społecznych i teologicznych.
Anna Fidelus doktor habilitowany nauk społecznych, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, prorektor do spraw studenckich i kształcenia tej uczelni w kadencji 2016-2020.
![]() |
Jarosław Michalski ks. prof. dr hab., kierownik Katedry Filozofii i Socjologii Wychowania Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
![]() | ![]() | ![]() |
redakcja naukowa
Produkty polecane
Pakiet: Impulsy myśli o. Anselma Gr...
145.00 zł Cena netto: 138.10 zł
Aspekty duchowe w tle psychoterapii
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł