Czas wolny i niepełnosprawność
- Autor: Sroczyński Wojciech
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-416-1
- Data wydania: 2017
- Liczba stron/format: 192/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
40,50 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością.
Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego.
Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
prof. dr hab. Janusz Gęsicki:
Problematyka czasu wolnego od dawna jest przedmiotem zainteresowań wielu dyscyplin naukowych – filozofii, socjologii, psychologii, pedagogiki, polityki społecznej i ekonomii. Na ten interdyscyplinarny charakter zwracają uwagę i przedstawiają w swoich tekstach obaj autorzy. Ponieważ zjawiska społeczne związane z czasem wolnym mają charakter dynamiczny warto je systematycznie diagnozować i analizować a refleksja na ten temat nie przestanie być aktualna. Z tego punktu widzenia w przedstawionym do recenzji maszynopisie znajduje się ważki i aktualny problem społeczny.
Autor książki
Sroczyński WojciechSpis treści:
Wstęp
Część pierwsza. Czas i czas wolny jako kategorie pedagogiki
Wojciech Sroczyński
1. Uwagi wstępne
2. Różne określenia czasu
3. Definicja i odmiany czasu
4. Pojęcia czasu wolnego w pedagogicznej literaturze naukowej
5. Zakończenie
Część druga. Czas wolny dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Leszek Ploch
1. Problematyka czasu wolnego osób z niepełnosprawnością
2. Właściwości związku z czasem wolnym
3. Włączające funkcje czasu wolnego
4. Perspektywa kompetencyjności zintegrowanego czasu wolnego
5. Wielowymiarowość indywidualnych potrzeb w obszarze czasu wolnego uczestników
6. Właściwości wychowania duchowego w czasie wolnym
7. Właściwości postępowania terapeutycznego w czasie wolnym
8. Przymioty aktywizacji wolnoczasowej
9. Aktywność integracyjna uczestników zajęć czasu wolnego
10. Obszary ryzyka kreowania aktywności w zajęciach
11. Wyznaczniki rozwoju aktywności wolnoczasowej
12. Rola pedagoga-animatora w przestrzeni włączającej
13. Wychowanie rodzinne do czasu wolnego
14. Preferencje udziału w zajęciach wolnoczasowych – analiza wyników badań własnych
15. Refleksje końcowe