• Czas na feedback dla oświaty

Czas na feedback dla oświaty

  • Autor: Radwańska Jadwiga
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-317-4
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 179/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

42,00 zł

14,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 14,70 zł

65% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Każdy z nas w naturalny sposób potrzebuje szanować i doznawać szanowania, potrzebuje czynić dobro i doświadczać dobra, potrzebuje dawać wolność i jej doświadczać. Jeżeli młodemu człowiekowi nauczyciel pokaże, że razem tworzą „MY”, że mają sporo wspólnego, że na tym samym im zależy, że zmierzają w podobnym kierunku – to wielka szansa na przekonanie ucznia do działania. Jeżeli jednak zamiast zdrowej relacji, uczestnik procesu edukacyjnego traktowany jest jak tryb w maszynie, musi żyć w cieniu, a wmawia mu się, że żyje w świetle i jest w centrum zainteresowania, to wcześniej czy później w takiej osobie coś „pęka”. Na ile szkoła zaprasza do uczenia, a na ile spycha ucznia na drugi plan – o tym w niniejszej publikacji.

Patroni medialni:

     

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

» W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań dla szkoły, edunews.pl »

» Czas na feedback dla oświaty, szukaj-lektora.pl »


dr Małgorzata Dobrowolska:

Publikacja stanowi przykład rzetelnego opisu przeprowadzonego dochodzenia, jak „działa szkoła”, odważnie prezentując jej słabe strony, ale i propozycje zaradcze. Jest udaną próbą wskazania kierunków zmian.

dr Ewa Mukoid:

Sensacyjna – bo wciąga niczym kryminał, ukazując pod gładką powierzchnią pozorów pulsujące namiętności, bezwzględną grę sił i interesów, przemoc i manipulację na usługach totalitarnej organizacji i jej posłusznych „egzekutorów”. Sensacyjne są diagnozy Autorki w swojej bezkompromisowej trafności, oparte na pogłębionej refleksji, obserwacjach, doświadczeniach i wiedzy oraz podbudowane „twardymi” danymi, czerpanymi z zewnętrznych źródeł: badań statystycznych, socjologicznych ankiet i ekspertyz, wyników najnowszych nauk od teorii zarządzania i marketingu przez psychologię biznesu po osiągnięcia neuronauki.

Autor książki

Radwańska Jadwiga

pedagog, trener, audytor, coach biznesu, dydaktyk medialny. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Instytutu Maszyn Matematycznych w Warszawie. Właścicielka Studia Coachingu i Badań Menedżerskich AKSJOMAT; publicystka Głosu Pedagogicznego, Doradcy Dyrektora Szkoły, Doradcy Dyrektora Przedszkola, członek Rady Programowej Bajek Wychowawczych. W działalności zawodowej zajmuje się przede wszystkim benchmarkingiem (identyfikuje takie obszary ze świata biznesu, które można i warto przenieść do oświaty), wyuczoną bezradnością, komunikacją interpersonalną oraz NLP, szczególnie w kontekście coachingu i motywacji.

Spis treści:

Wprowadzenie
 
1. Poka Yoke w szkole
2. Co wynika z tego, że „system oświaty” jest „systemem”?
3. Zacznij od siebie
4. Przestrzeń dla ucznia
5. Odspołeczne lekcje w klasie
6. „Mądry na szkołę”
7. Mózg na wyścigach
8. Wyścig szkolny kontra kapitał społeczny
9. Termity górą
10. „Elektryczny pastuch” w szkole
11. Nauka przez strach „złogiem absurdu”
12. Jak przymus rodzi przemoc?
13. Skąd się bierze nauczyciel?
14. Kto pyta, ten przewodzi – feedback w szkole
15. Od autodiagnozy do „efektu motyla”
16. Nie programy, tylko rozmowa
17. Pareto i Dilts w szkole

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę