Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
10% taniej
Młodzi ludzie, szukając swojego miejsca w świecie, bywają niepewni i zagubieni. Chcą zarówno zachować swą indywidualność i oryginalność, jak również upodobnić się do rówieśników, wzorców medialnych itp. W żmudnym procesie poszukiwania własnej tożsamości często podejmują działania, które godzą w ich zdrowie i prawidłowy rozwój. Jednym z nich jest niekontrolowane objadanie się i przeczyszczanie. Książka jest kompendium podstawowej wiedzy dla rodziców, nauczycieli i wychowawców z zakresu bulimii; szczegółowo zaś jej epidemiologii, symptomatologii, mechanizmu, metod leczenia i wspierania chorych. Autorki skupiają się w niej przede wszystkim na przekazaniu Czytelnikowi zarówno niezbędnego minimum informacji teoretycznych, jak i wskazują na konieczność trenowania i wykorzystywania określonych umiejętności praktycznych pomocnych w rozpoznawaniu bulimii oraz udzielaniu pomocy osobom ujawniającym jej symptomy. Dobry kontakt dorosłego z dzieckiem/dorastającym stanowi bowiem olbrzymi zasób sprzyjający budowaniu ich wzajemnej relacji i efektywności procesu wspierania. Wzajemne zaufanie, otwartość, akceptacja zwiększają prawdopodobieństwo wczesnego dostrzeżenia nieprawidłowości w sferze odżywiania dziecka, a dalej – otwartej z nim na ten temat rozmowie i uruchomieniu działań pomocowych.
Spis treści: A Słowo wstępne B 1. Bulimia nervosa czyli żarłoczność psychiczna 1.1. Co to jest bulimia nervosa? 1.2. Kryteria diagnostyczne bulimii 1.2.1. Klasyfikacja DSM-IV 1.2.2. Klasyfikacja ICD-10 1.2.3. Klasyfikacja J.E. Mitchell 1.3. Obraz kliniczny i mechanizm bulimii 1.4. Epidemiologia C 2. Cykl życia a bulimia D 3. Diagnoza różnicowa i współwystępowanie innych zaburzeń psychicznych 3.1. Diagnoza różnicowa 3.1.1. Anorexia nervosa 3.1.2. Jedzenie kompulsywne 3.2. Współwystępowanie zaburzeń 3.2.1. Depresja 3.2.1. Zaburzenia osobowości typu borderline 3.2.3. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne 3.2.4. Samouszkodzenia E 4. Efektywna komunikacja – podstawowe zasady 4.1. Zasady efektywnej komunikacji 4.2. Bariery komunikacyjne 4.3. Komunikacja w rodzinie F 5. Fakty i mity na temat bulimii 5.1. Potoczne przekonania na temat bulimii 5.2. Stygmatyzacja i autostygmatyzacja osób chorych na bulimię G 6. Ginekologiczne i seksualne problemy w bulimii 6.1. Problemy ginekologiczne 6.2. Problemy seksualne 6.3. Doświadczenie molestowania seksualnego w dzieciństwie H 7. Historia objadania się i wymiotowania I 8. Inne zaburzenia odżywiania a problematyka bulimii 8.1. Charakterystyka wybranych zaburzeń odżywiania 8.1.1. Anorexia nervosa 8.1.2. Niespecyficzne zaburzenia odżywiania Jedzenie kompulsywne 8.1.3. Zaburzenia jedzenia nieuwzględnione w klasyfikacji DSM-IV Zespół jedzenia nocnego Orthorexia nervosa Bigorexia 8.2. Zależności pomiędzy zaburzeniami odżywiania J 9. Jedzenie i dieta – znaczenie i funkcje 9.1. Funkcje jedzenia 9.2. Geneza formowania się stosunku do pokarmu 9.3. Dlaczego tak trudno kontrolować jedzenie? 9.4. Dieta – przyjaciel czy wróg 9.5. Unormowany sposób odżywiania K 10. Kontrola w bulimii 10.1. Deficyt kontroli oraz wzmożona kontrola w bulimii 10.2. Specyfika „myślenia bulimicznego” a procesy kontroli L 11. Leczenie bulimii – oddziaływania medyczne 11.1. Podstawowe wytyczne dotyczące leczenia medycznego 11.2. Udzielanie informacji medycznych M 12. Mity i fakty na temat bulimii N 13. Nowe uzależnienia a bulimia 13.1. Bulimia jako nowe uzależnienie 13.2. Uzależnienia a bulimia O 14. Obraz ciała w bulimii 14.1. Wizerunek ciała i jego znaczenie 14.2. Specyfika spostrzegania ciała w bulimii P 15. Powikłania bulimii R 16. Rozmowa i kontakt z osoba cierpiącą na bulimię 16.1. Dlaczego warto rozmawiać? 16.2. Co sprzyja rozmowie? 16.3. Jak zakończyć rozmowę? 16.4. Fakty i mity na temat roli rodziców S 17. Sens i znaczenie bulimii T 18. Terapia bulimii 18.1. Cele terapii bulimii 18.2. Wybrane podejścia w pracy terapeutycznej 18.3. Etapy pracy terapeutycznej 18.4. Przekonania sprzyjające podjęciu i powodzeniu terapii 18.5. Formy pomocy terapeutycznej 18.6. Podstawowe modele terapii 18.7. Co zrobić, gdy chory nie chce się leczyć? U 19. Uwarunkowania bulimii 19.1. Wieloczynnikowy model uwarunkowań bulimii nervosy 19.2. Czynniki podmiotowe i kontekstowe 19.2.1. Czynniki podmiotowe bulimii Determinanty biologiczne Determinanty poznawcze Determinanty osobowościowe – regulacyjne znaczenie wybranych potrzeb dla osób z bulimią 19.3. Czynniki środowiskowe bulimii 19.3.1. Determinanty społeczno-kulturowe 19.3.2. Determinanty rodzinne W 20. Wsparcie w bulimii 20.1. Czym jest wsparcie? 20.2. Pomoc i wsparcie w bulimii 20.2.1. Rodzice i najbliżsi 20.2.2. Szkoła i nauczyciele Szkoła i nauczyciele – czynniki utrudniające udzielanie pomocy Szkoła i nauczyciele – wskazania do pracy 20.3. Najczęstsze problemy związane z uruchamianiem pomocy Z 21. Zapobieganie zaburzeniom odżywiania 21.1. Poziomy działań profilaktycznych 21.2. Sygnały ostrzegawcze Bibliografia Załączniki Informacje o autorkach
dr med. Rafał Antkowiak, psychiatra: Autorki nie tylko rzetelnie przedstawiają najnowszą wiedzę o obrazie klinicznym, diagnozie, różnicowaniu, powikłaniach, przyczynach oraz terapii bulimia nervosa, ale też podają szereg praktycznych porad, np. gdzie i jak szukać pomocy i wsparcia czy co zrobić, gdy chora nie chce się leczyć, jak rozmawiać z osobą cierpiącą na bulimię. Szczególnie pomocne są zamieszczone na końcu książki załączniki pozwalające np. stwierdzić skłonności do zachowań bulimicznych czy też identyfikować niepokojące sygnały bulimii. Uważam, że praca Beaty Ziółkowskiej i Doroty Mroczkowskiej jest wszechstronnym opracowaniem, które w dość przystępny sposób dostarcza rzetelnej i nowoczesnej wiedzy tym wszystkim, którzy stykają się z osobami chorującymi na bulimię.
Dorota Mroczkowska psycholog, socjolog, adiunkt w Instytucie socjologii UAM w Poznaniu, członek Komisji Behawioralnych Uwarunkowań Żywienia Komitetu Nauki o Żywieniu Człowieka Polskiej Akademii Nauk, terapeuta w Ośrodku Psychoterapii i Pomocy Psychologicznej Rozmowa w Poznaniu, specjalizuje się w problematyce zaburzeń jedzenia. Zainteresowania naukowe: psychologia zaburzeń odżywiania się (anoreksja, bulimia, otyłość i in.), socjologia czasu wolnego, emocji oraz jedzenia.
Beata Ziółkowska
dr hab. prof. nadzw. w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Zainteresowania naukowe: psychologia (nie)jedzenia: zaburzenia odżywiania, nienormatywne zachowania jedzeniowe; środowisko żywieniowe człowieka; psycho-kulturowe i społeczne czynniki ryzyka dla rozwoju zaburzeń łaknienia, nieprawidłowych zachowań jedzeniowych i ryzykownych zachowań wobec własnego ciała; poznawcza reprezentacja choroby; adaptacja do chronicznej choroby somatycznej; radzenie sobie w sytuacjach trudnych; psychoprofilaktyka.
38.70 zł 43.00 zł Cena netto: 36.86 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..