Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Młodzi ludzie, szukając swojego miejsca w świecie, bywają niepewni i zagubieni. Chcą zarówno zachować swą indywidualność i oryginalność, jak również upodobnić się do rówieśników, wzorców medialnych itp. W żmudnym procesie poszukiwania własnej tożsamości często podejmują działania, które godzą w ich zdrowie i prawidłowy rozwój. Jednym z nich jest niekontrolowane objadanie się i przeczyszczanie. Książka jest kompendium podstawowej wiedzy dla rodziców, nauczycieli i wychowawców z zakresu bulimii; szczegółowo zaś jej epidemiologii, symptomatologii, mechanizmu, metod leczenia i wspierania chorych. Autorki skupiają się w niej przede wszystkim na przekazaniu Czytelnikowi zarówno niezbędnego minimum informacji teoretycznych, jak i wskazują na konieczność trenowania i wykorzystywania określonych umiejętności praktycznych pomocnych w rozpoznawaniu bulimii oraz udzielaniu pomocy osobom ujawniającym jej symptomy. Dobry kontakt dorosłego z dzieckiem/dorastającym stanowi bowiem olbrzymi zasób sprzyjający budowaniu ich wzajemnej relacji i efektywności procesu wspierania. Wzajemne zaufanie, otwartość, akceptacja zwiększają prawdopodobieństwo wczesnego dostrzeżenia nieprawidłowości w sferze odżywiania dziecka, a dalej – otwartej z nim na ten temat rozmowie i uruchomieniu działań pomocowych.
Spis treści: A Słowo wstępne B 1. Bulimia nervosa czyli żarłoczność psychiczna 1.1. Co to jest bulimia nervosa? 1.2. Kryteria diagnostyczne bulimii 1.2.1. Klasyfikacja DSM-IV 1.2.2. Klasyfikacja ICD-10 1.2.3. Klasyfikacja J.E. Mitchell 1.3. Obraz kliniczny i mechanizm bulimii 1.4. Epidemiologia C 2. Cykl życia a bulimia D 3. Diagnoza różnicowa i współwystępowanie innych zaburzeń psychicznych 3.1. Diagnoza różnicowa 3.1.1. Anorexia nervosa 3.1.2. Jedzenie kompulsywne 3.2. Współwystępowanie zaburzeń 3.2.1. Depresja 3.2.1. Zaburzenia osobowości typu borderline 3.2.3. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne 3.2.4. Samouszkodzenia E 4. Efektywna komunikacja – podstawowe zasady 4.1. Zasady efektywnej komunikacji 4.2. Bariery komunikacyjne 4.3. Komunikacja w rodzinie F 5. Fakty i mity na temat bulimii 5.1. Potoczne przekonania na temat bulimii 5.2. Stygmatyzacja i autostygmatyzacja osób chorych na bulimię G 6. Ginekologiczne i seksualne problemy w bulimii 6.1. Problemy ginekologiczne 6.2. Problemy seksualne 6.3. Doświadczenie molestowania seksualnego w dzieciństwie H 7. Historia objadania się i wymiotowania I 8. Inne zaburzenia odżywiania a problematyka bulimii 8.1. Charakterystyka wybranych zaburzeń odżywiania 8.1.1. Anorexia nervosa 8.1.2. Niespecyficzne zaburzenia odżywiania Jedzenie kompulsywne 8.1.3. Zaburzenia jedzenia nieuwzględnione w klasyfikacji DSM-IV Zespół jedzenia nocnego Orthorexia nervosa Bigorexia 8.2. Zależności pomiędzy zaburzeniami odżywiania J 9. Jedzenie i dieta – znaczenie i funkcje 9.1. Funkcje jedzenia 9.2. Geneza formowania się stosunku do pokarmu 9.3. Dlaczego tak trudno kontrolować jedzenie? 9.4. Dieta – przyjaciel czy wróg 9.5. Unormowany sposób odżywiania K 10. Kontrola w bulimii 10.1. Deficyt kontroli oraz wzmożona kontrola w bulimii 10.2. Specyfika „myślenia bulimicznego” a procesy kontroli L 11. Leczenie bulimii – oddziaływania medyczne 11.1. Podstawowe wytyczne dotyczące leczenia medycznego 11.2. Udzielanie informacji medycznych M 12. Mity i fakty na temat bulimii N 13. Nowe uzależnienia a bulimia 13.1. Bulimia jako nowe uzależnienie 13.2. Uzależnienia a bulimia O 14. Obraz ciała w bulimii 14.1. Wizerunek ciała i jego znaczenie 14.2. Specyfika spostrzegania ciała w bulimii P 15. Powikłania bulimii R 16. Rozmowa i kontakt z osoba cierpiącą na bulimię 16.1. Dlaczego warto rozmawiać? 16.2. Co sprzyja rozmowie? 16.3. Jak zakończyć rozmowę? 16.4. Fakty i mity na temat roli rodziców S 17. Sens i znaczenie bulimii T 18. Terapia bulimii 18.1. Cele terapii bulimii 18.2. Wybrane podejścia w pracy terapeutycznej 18.3. Etapy pracy terapeutycznej 18.4. Przekonania sprzyjające podjęciu i powodzeniu terapii 18.5. Formy pomocy terapeutycznej 18.6. Podstawowe modele terapii 18.7. Co zrobić, gdy chory nie chce się leczyć? U 19. Uwarunkowania bulimii 19.1. Wieloczynnikowy model uwarunkowań bulimii nervosy 19.2. Czynniki podmiotowe i kontekstowe 19.2.1. Czynniki podmiotowe bulimii Determinanty biologiczne Determinanty poznawcze Determinanty osobowościowe – regulacyjne znaczenie wybranych potrzeb dla osób z bulimią 19.3. Czynniki środowiskowe bulimii 19.3.1. Determinanty społeczno-kulturowe 19.3.2. Determinanty rodzinne W 20. Wsparcie w bulimii 20.1. Czym jest wsparcie? 20.2. Pomoc i wsparcie w bulimii 20.2.1. Rodzice i najbliżsi 20.2.2. Szkoła i nauczyciele Szkoła i nauczyciele – czynniki utrudniające udzielanie pomocy Szkoła i nauczyciele – wskazania do pracy 20.3. Najczęstsze problemy związane z uruchamianiem pomocy Z 21. Zapobieganie zaburzeniom odżywiania 21.1. Poziomy działań profilaktycznych 21.2. Sygnały ostrzegawcze Bibliografia Załączniki Informacje o autorkach
dr med. Rafał Antkowiak, psychiatra: Autorki nie tylko rzetelnie przedstawiają najnowszą wiedzę o obrazie klinicznym, diagnozie, różnicowaniu, powikłaniach, przyczynach oraz terapii bulimia nervosa, ale też podają szereg praktycznych porad, np. gdzie i jak szukać pomocy i wsparcia czy co zrobić, gdy chora nie chce się leczyć, jak rozmawiać z osobą cierpiącą na bulimię. Szczególnie pomocne są zamieszczone na końcu książki załączniki pozwalające np. stwierdzić skłonności do zachowań bulimicznych czy też identyfikować niepokojące sygnały bulimii. Uważam, że praca Beaty Ziółkowskiej i Doroty Mroczkowskiej jest wszechstronnym opracowaniem, które w dość przystępny sposób dostarcza rzetelnej i nowoczesnej wiedzy tym wszystkim, którzy stykają się z osobami chorującymi na bulimię.
Dorota Mroczkowska psycholog, socjolog, adiunkt w Instytucie socjologii UAM w Poznaniu, członek Komisji Behawioralnych Uwarunkowań Żywienia Komitetu Nauki o Żywieniu Człowieka Polskiej Akademii Nauk, terapeuta w Ośrodku Psychoterapii i Pomocy Psychologicznej Rozmowa w Poznaniu, specjalizuje się w problematyce zaburzeń jedzenia. Zainteresowania naukowe: psychologia zaburzeń odżywiania się (anoreksja, bulimia, otyłość i in.), socjologia czasu wolnego, emocji oraz jedzenia.
Beata Ziółkowska
dr hab. prof. nadzw. w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Zainteresowania naukowe: psychologia (nie)jedzenia: zaburzenia odżywiania, nienormatywne zachowania jedzeniowe; środowisko żywieniowe człowieka; psycho-kulturowe i społeczne czynniki ryzyka dla rozwoju zaburzeń łaknienia, nieprawidłowych zachowań jedzeniowych i ryzykownych zachowań wobec własnego ciała; poznawcza reprezentacja choroby; adaptacja do chronicznej choroby somatycznej; radzenie sobie w sytuacjach trudnych; psychoprofilaktyka.
38.70 zł 43.00 zł Cena netto: 36.86 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może z..
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
Autorzy omówili podstawowe elementy niezbędne w ramach podstawowego szkolenia taktycznego żołnierza i pododdziału do szczebla sekcji ogniowej. W przygotowaniu publikacji oparto się na dostępnej literaturze przedmiotu, wykorzystując w tym zakresie doświadczenia sił zbrojnych NATO: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Wojska Polskiego. Po raz pierwszy autorzy sięgnęli również po szeroko cytowaną w pracy literaturę w języku rosyjskim (byłe ZSRR, Federacja Rosyjska) oraz z Ukrainy i Białorus..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów wiedzy naukowej. Prezentowana monografia odsłania kulisy pracy FBI i stanowi kompendium wiedzy na temat metodyki przesłuchiwania świadków i podejrzanych. Jest to pierwsza tego rodzaju publikacja na polskim rynku wydawniczym. W monografii zaprezentowano w sposób p..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł