Badania rynkowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw
- Autor: Kauf Sabina
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-733-3
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 264/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
55,00 zł
49,50 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Dostępność:
Duża ilość w magazynie
W opracowaniu przedstawiono wybrane metody badań rynku, metody statystyczne oraz inne metody ilościowe. Analizę przypadków dobrano tak, by ukazać łatwość ich stosowania w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz możliwość ich praktycznego zastosowania. Dzięki zaprezentowaniu odpowiednich metod ilościowych czytelnik może w sposób racjonalny podejmować decyzje dotyczące różnych aspektów działalności logistycznej.
Do najważniejszych zagadnień poruszanych w publikacji zaliczamy m.in. metody:
- prognozowania popytu, warunkujące prawidłowe funkcjonowanie sfery logistyki,
- badania potrzeb przewozowych,
- wyboru partnerów w łańcuchu dostaw,
- badania zachowań nabywców.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Autor książki
Kauf SabinaSpis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Informacja rynkowa i jej rola w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.1. Informacja i jej znaczenie w realizacji procesów logistycznych
1.2. Rola informacji rynkowej w procesie podejmowania decyzji logistycznych
1.3. Rola i znaczenie badań w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.4. Procedura badawcza jako warunek pozyskania właściwych informacji
Rozdział 2. Metody pomiaru i gromadzenia danych dla potrzeb łańcucha dostaw
2.1. Pomiar jako podstawa gromadzenia danych logistycznych
2.2. Określenie metody doboru i liczebności próby badawczej w badaniach logistycznych
2.3. Wybrane metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
Rozdział 3. Prognozowanie popytu jako podstawa prawidłowego funkcjonowania łańcucha dostaw
3.1. Rola i znaczenie prognozowania w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.2. Podstawowe metody prognostyczne w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.3. Ekstrapolacja trendu i możliwości jej zastosowania w gospodarce zapasami
3.4. Prognozowanie zorientowane na osiągane efekty logistyczne
Rozdział 4. Rola usług transportowych w zarządzaniu łańcuchem dostaw i metody badania potrzeb przewozowych
4.1. Znaczenie transportu w zarządzaniu łańcuchem dostaw
4.2. Istota i źródła potrzeb transportowych
4.3. Popyt na usługi transportowe i metody określania jego elastyczności
4.4. Wybrane metody określania wahań popytu na transport
Rozdział 5. Metody wyboru zleceniobiorców do realizacji zadań logistycznych
5.1. Partnerstwo w łańcuchu dostaw jako podstawa przewagi konkurencyjnej
5.2. Ilościowe podejście do oceny partnerów w łańcuchu dostaw
5.3. Zastosowanie metody AHP do wyboru dostawców
5.4. Metoda TOPSIS i jej wykorzystanie do oceny dostawcy w łańcuchu dostaw
5.5. Współpraca w łańcuchu dostaw i metody pomiaru jej efektów
Rozdział 6. Zadowolenie i lojalność jako przesłanki kształtowania logistycznej obsługi klienta
6.1. Logistyczna obsługa klienta a jego zadowolenie
6.2. Metody jakościowe pomiaru zadowolenia nabywców
6.3. Analiza ABC jako podstawa określenia optymalnego poziomu obsługi
Rozdział 7. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania oferty logistycznej
7.1. Zachowania nabywców i podstawowe ich determinanty
7.2. Etapy procesu decyzyjnego i modele zachowań nabywców
7.3. Modele zachowań nabywców wykorzystywane w prognozowaniu wyboru marek produktów
7.4. Modele preferencji jako podstawa kształtowania oferty logistycznej
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
Wprowadzenie
Rozdział 1. Informacja rynkowa i jej rola w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.1. Informacja i jej znaczenie w realizacji procesów logistycznych
1.2. Rola informacji rynkowej w procesie podejmowania decyzji logistycznych
1.3. Rola i znaczenie badań w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.4. Procedura badawcza jako warunek pozyskania właściwych informacji
Rozdział 2. Metody pomiaru i gromadzenia danych dla potrzeb łańcucha dostaw
2.1. Pomiar jako podstawa gromadzenia danych logistycznych
2.2. Określenie metody doboru i liczebności próby badawczej w badaniach logistycznych
2.3. Wybrane metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
Rozdział 3. Prognozowanie popytu jako podstawa prawidłowego funkcjonowania łańcucha dostaw
3.1. Rola i znaczenie prognozowania w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.2. Podstawowe metody prognostyczne w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.3. Ekstrapolacja trendu i możliwości jej zastosowania w gospodarce zapasami
3.4. Prognozowanie zorientowane na osiągane efekty logistyczne
Rozdział 4. Rola usług transportowych w zarządzaniu łańcuchem dostaw i metody badania potrzeb przewozowych
4.1. Znaczenie transportu w zarządzaniu łańcuchem dostaw
4.2. Istota i źródła potrzeb transportowych
4.3. Popyt na usługi transportowe i metody określania jego elastyczności
4.4. Wybrane metody określania wahań popytu na transport
Rozdział 5. Metody wyboru zleceniobiorców do realizacji zadań logistycznych
5.1. Partnerstwo w łańcuchu dostaw jako podstawa przewagi konkurencyjnej
5.2. Ilościowe podejście do oceny partnerów w łańcuchu dostaw
5.3. Zastosowanie metody AHP do wyboru dostawców
5.4. Metoda TOPSIS i jej wykorzystanie do oceny dostawcy w łańcuchu dostaw
5.5. Współpraca w łańcuchu dostaw i metody pomiaru jej efektów
Rozdział 6. Zadowolenie i lojalność jako przesłanki kształtowania logistycznej obsługi klienta
6.1. Logistyczna obsługa klienta a jego zadowolenie
6.2. Metody jakościowe pomiaru zadowolenia nabywców
6.3. Analiza ABC jako podstawa określenia optymalnego poziomu obsługi
Rozdział 7. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania oferty logistycznej
7.1. Zachowania nabywców i podstawowe ich determinanty
7.2. Etapy procesu decyzyjnego i modele zachowań nabywców
7.3. Modele zachowań nabywców wykorzystywane w prognozowaniu wyboru marek produktów
7.4. Modele preferencji jako podstawa kształtowania oferty logistycznej
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
Inne książki tego autora
Badania rynkowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw
49,50 zł
55,00 zł
Vademecum logistyki
36,00 zł
40,00 zł
Optymalizacja decyzji logistycznych
45,00 zł
50,00 zł
Najpopularniejsze
Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy
63,00 zł
70,00 zł
Netto: 60,00 zł
Karty pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych. Część 3. Ćwicz swój umysł
52,20 zł
58,00 zł
Netto: 49,71 zł
Trauma i terapia przez zabawę. Pomaganie dzieciom w zdrowieniu
72,00 zł
80,00 zł
Netto: 68,57 zł
Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć
49,50 zł
55,00 zł
Netto: 47,14 zł
STEAM-owa szkoła
53,10 zł
59,00 zł
Netto: 50,57 zł
Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3
62,10 zł
69,00 zł
Netto: 59,14 zł
Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty
53,10 zł
59,00 zł
Netto: 50,57 zł
Podstawy ekonomii
37,80 zł
42,00 zł
Netto: 36,00 zł
Gospodarka zapasami i magazynem. Część 3. Zbiór ćwiczeń z rozwiązaniami
19,80 zł
22,00 zł
Netto: 18,86 zł
Reklama
40,50 zł
45,00 zł
Netto: 38,57 zł
Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2
74,40 zł
80,00 zł
Netto: 70,86 zł
Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy
28,80 zł
32,00 zł
Netto: 27,43 zł