• Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania

Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania

  • Autor: Róża Milic-Czerniak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-914-2
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 226/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 60.00 zł

    54.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Podstawową przesłanką prezentowanej monografii jest przedstawienie głównych etapów oraz tendencji rozwoju w prawie 100-letniej historii badań  marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem ostatniego dziesięciolecia, kiedy to pojawiła się era wielkich zbiorów danych, a następnie era produktów i usług, bazujących na tych danych. Autorzy każdego z rozdziałów koncentrują się na przedstawieniu najnowszych, czy to źródeł informacji czy też metod i techniki pozyskiwania danych, jak również nowych obszarów badawczych. W każdym z nich omawiane są nie tylko nowe możliwości badawcze na licznych przykładach, ale również sposób interpretacji uzyskanych wyników i kierunki ich wykorzystywania w procesie  podejmowania decyzji przez decydentów.

Spis treści:
 
Wprowadzenie   
Róża Milic-Czerniak

Rozdział 1. Kierunki rozwoju badań marketingowych   
Róża Milic-Czerniak

Wstęp
1.1. Ewolucja pojęcia badań marketingowych i ich roli w podejmowaniu decyzji biznesowych
1.2. Etapy rozwoju badań marketingowych
1.3. Rozwój metod zbierania danych w badaniach marketingowych
1.4. Źródła informacji o prowadzeniu badań marketingowych
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Badanie ankietowe satysfakcji pracowników   
Monika Szczerbak

Wstęp
2.1. Ankieta – forma pozyskiwania i analizowania informacji
2.2. Techniki ankietowe
2.3. Etapy przygotowania badań ankietowych
2.4. Badania ankietowe satysfakcji pracowników
Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki

Rozdział 3. Rola badań marketingowych w prewencji missellingu usług finansowych   
Monika Jachimkowska

Wstęp
3.1. Praktyki missellingu i metody ich rozpoznawania na rynkach usług finansowych
3.2. Badania marketingowe w służbie ograniczania ryzyka braku zgodności
3.3. Istota i etapy badania metodą tajemniczy klient
3.4. Metody badania zgodności praktyk sprzedażowych
3.5. Wykorzystanie wyników badań metodą tajemniczy klient
3.6. Tajemniczy klient – nowe narzędzie regulatora
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. Eye-tracking w badaniach marketingowych   
Jolanta Jurczak

Wstęp
4.1. Charakterystyka eye-trackingu
4.2. Procedura badań metodą eye-trackingu
4.3. Narzędzia stosowane w badaniach eyetrackingowych
4.4. Zastosowanie badań eyetrackingowych w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Badania doświadczeń użytkownika – w poszukiwaniu perspektywy klienta w interakcji z systemami informatycznymi   
Aleksandra Snarska

Wstęp
5.1. Doświadczenie użytkownika – definicja
5.2. Cele i typowe miary badań doświadczeń użytkownika
5.3. Rola badań użytkownika w procesie projektowania doświadczeń
5.4. Spektrum metod badawczych wspierających projektowanie doświadczeń
5.5. Metody badawcze najczęściej wykorzystywane w projektowaniu doświadczeń użytkownika urządzeń elektronicznych
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Mapowanie podróży klienta jako metoda badania jego doświadczeń   
Aleksandra Snarska

Wstęp
6.1. Cykl życia klienta a mapa jego podróży
6.2. Mapy podróży klienta – definicja i cele
6.3. Proces badania doświadczeń przez mapowanie podróży klienta
6.4. Typowe błędy przy tworzeniu map podróży klienta
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 7. Zastosowanie analizy czynnikowej w weryfikacji badań marketingowych   
Jolanta Jurczak

Wstęp
7.1. Analiza czynnikowa – istota koncepcji
7.2. Procedura analizy czynnikowej
7.3. Przykłady zastosowań analizy czynnikowej w obszarze marketingu
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Monitoring mediów społecznościowych w badaniach marketingowych   
Rafał Broniarek

Wstęp
8.1. Perspektywa danych
8.2. Perspektywa narzędziowa
8.3. Perspektywa biznesowa
8.4. Perspektywa badawcza
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Analityka zaawansowana w badaniach marketingowych   
Róża Milic-Czerniak

Wstęp
9.1. Charakterystyka Big Data – podstawy analityki zaawansowanej
9.2. Istota analityki zaawansowanej
9.3. Analityka marketingowa – przykłady zastosowań
Podsumowanie
Bibliografia

Róża Milic-Czerniak

prof. nadzw. dr hab., związana z sektorem bankowym od 18 lat, dyrektor Biura Controllingu, Biura Projektów oraz dyrektor zarządzająca w Banku Pekao S.A., zajmowała się wdrażaniem nowoczesnych metod zarządzania oraz wspomagających je systemów informatycznych. Członek Komisji Etyki Bankowej przy ZBP.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane