Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,80 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka dotyczy istoty działalności artystycznej w przestrzeniach publicznych. Przestrzeń i miejsce w arteterapii to zagadnienie specyficzne i dość trudne w realizacji warsztatowej. Warsztaty w tym obszarze wymagają często użycia wielu materiałów i niemałej ilości czasu na realizację zamierzonych celów, i co ważne – nie z każdą grupą da się je realizować.Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera rozważania teoretyczne na temat przestrzeni i miejsca, a także roli tych elementów w arteterapii. Rozdział drugi omawia takie zjawiska artystyczne jak public art i street art, ich historię i wybrane przykłady, rozdział trzeci – podstawowe media związane z działaniami artystycznymi w przestrzeni publicznej. W rozdziale czwartym omówiono działania dziesięciu artystów public artu. Rozdział piąty skupia się na projektach profesjonalnych artystów, przedstawianych na festiwalach i w galeriach, podczas gdy rozdział szósty przybliża Czytelnikowi wybrane projekty studenckie, zgrupowane w dwóch cyklach tematycznych: Transformacje i Metamorfoza. Są to opisy realizacji wykonywanych pod kierunkiem Autorów, których inicjatorami i autorami byli studenci – ich projekty były realizowane w kilku różnych miejscach i w różnym czasie.Książka nie jest klasycznym podręcznikiem. Jest zbiorem materiałów, przykładów działań w przestrzeni publicznej, które mogą się stać pretekstem, inspiracją do wykorzystania przez prowadzących różne własne projekty bądź warsztaty z grupami uczestniczącymi w zajęciach arteterapii, edukacji ekologicznej, artystycznej.Patronat:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Prof. dr hab. Eugeniusz Józefowski, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu:Polecam książkę wszystkim tym, którzy poszukują uporządkowanych definicji pojęć z obszaru sztuki publicznej i sztuki ulicy, a także wielu ważnych przykładów z tej przestrzeni oraz sylwetek ich twórców. Innym atutem tej publikacji jest to, że jej autorzy prezentują interesujące przykłady studenckich działań w tym obszarze. Mogą one stanowić dużą inspirację do własnej twórczości w przestrzeni publicznej. Przedstawione przykłady studenckich realizacji zadań mają również cechy pracy twórczej wykorzystującej auto-arteterapeutyczny wymiar twórczości wizualnej. Każda kolejna książka Państwa Karolaków uzupełnia wcześniejsze, tworząc bardzo jednorodny i spójny obraz rozwiązań artystycznych i arteterapeutycznych.
6.3. Projekt Metamorfoza
Prof. dr hab., ukończył Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych w Łodzi (obecnie ASP), gdzie prowadzi założoną przez siebie Pracownię Intermediów. Wykłada na kilku zagranicznych uczelniach, m.in. na Uniwersytecie w Bolzano we Włoszech. Zajmuje się pracą pedagogiczną (działania artystyczne realizowane z dziećmi, młodzieżą, osobami niepełnosprawnymi) oraz twórczością własną. Studia artystyczne poszerzył o studia wybranych zagadnień z psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży oraz o studia z dziedziny pedagogiki. Realizuje wypowiedzi artystyczne w wielu mediach sztuki, takich jak obiekty artystyczne, happening, performance, sztuka akcji, mail art, warsztaty artystyczne, teatr, film, projektowanie sytuacji twórczych. Otrzymał liczne odznaczenia, nagrody i wyróżnienia, m.in. Złoty Krzyż Zasługi za pracę pedagogiczną (2008), Medal Złoty za Długoletnią Służbę za całokształt pracy pedagogicznej (2008), Ziegfeld Award (Światowy Pedagog Roku), USA (1999), Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki (1993, 1996) oraz Prezesa Rady Ministrów za twórczość dla dzieci i młodzieży (1978 i 1984). Jest doktorem honoris causa Uniwersytetu w Bielefeld (1999). Wystawiał w galeriach, muzeach, centrach artystycznych, na uczelniach w kraju (Łódź, Poznań, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra) i za granicą (Anglia, Austria, Brazylia, Finlandia, Niemcy, Norwegia, USA, Włochy).
Spis treści:WprowadzenieRozdział 1. Przestrzeń i miejsceRozdział 2. Public art, street art. Historia, przykłady, rozważania…2.1. Co to jest public art, co to jest street art?2.2. Pisanie i rysowanie na ścianach ubikacji2.3. Kwiatowy dywan w Spycimierzu pod Uniejowem2.4. Infiorata di Noto2.5. Infiorata di Spello2.6. Kłódka miłości czy globalna kłódkomania2.7. Kocham cię – collage z kolorowych napisów i papierków2.8. Malowana wieś – Zalipie2.9. Kapliczki przydrożne2.10. Ołtarze na Boże CiałoRozdział 3. Działania artystyczne w przestrzeni publicznej3.1. Public art3.2. Street art3.3. Urban art3.4. Mural3.5. Graffiti3.6. Subvertising3.7. Szablon3.8. Vlepka3.9. Charaktery3.10. Writing3.11. Bombing3.12. Sztuka uliczna 3D3.13. Mapping 3D3.14. Street art instalacje3.15. Biżuteria ulicznaRozdział 4. Wybrani twórcy public artu i street artu4.1. Banksy4.2. Ian Strange4.3. Isaac Cordal4.4. David Černý4.5. Etam Crew 4.6. Joanna Rajkowska4.7. Monika Sosnowska4.8. Agata Oleksiak4.9. Arkadiusz Andrejkow4.10. Jędrzej Stępak4.11. Maurycy GomulickiRozdział 5. Galerie, festiwale, projekty5.1. Galeria Rusz w Toruniu5.2. Galeria Urban Forms5.3. Podwórkowa Galeria Graffiti5.4. Festiwal Traffic Design5.5. Katowice Street Art Festival 5.6. Light Move Festival w Łodzi5.7. Julian Tuwim na Piotrkowskiej5.8. Murale w Orgosolo5.9. Arte Portas Abertas, czyli Sztuka Otwartych Drzwi5.10. Outings project. Obrazy z muzeum na ulicach5.11. Farbą w płot5.12. Leśne ślady natury5.13. Wędrujące drzewa5.14. Dzieci Bałut – murale pamięciRozdział 6. Projekty studenckie6.1. Co to jest projekt?6.2. Projekt Transformacje6.2.1. Dobre wspomnienia6.2.2. Imaginacja6.2.3. Koszula. Grzybek6.2.4. Kółko i krzyżyk. Tkanina6.2.5. Mural słupy6.2.6. Narciarze. Wieszaki6.2.7. Rozbiórka6.2.8. W gęstwinie miejskiej6.2.9. Barwy łódzkich bloków6.2.10. Rozważania o przemijalności6.3. Projekt Metamorfoza6.3.1. Butelki i słoiki6.3.2. Krzesła6.3.3. Ławka krowa. Ławka niebiańska6.3.4. Okna6.3.5. Drzwi6.3.6. Płoty6.3.7. Drabina do nieba. Drabina do walizki 6.3.8. Na plaży 6.3.9. Na ulicznych chodnikach6.3.10. Otulanki6.3.11. W trosce o miejską roślinność6.3.12. Poppy stickers6.3.13. Mała forma grafiki 6.3.14. Łódzkie gekony6.3.15. Zwierzęta Łodzi6.3.16. Tropiki6.3.17. Mouse hole 6.3.18. Nowe życie rzeczy martwych6.3.19. KrzyżówkaBibliografia
Augé M. (2010). Nie-miejsca, wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Bach-Głowińska J. (2014). Inteligentna przestrzeń. Warszawa: Wolters Kluwer.Bachelard G. (1975). Poetyka przestrzeni. Warszawa: PIW.Beazley I. (2014). Street Art, Fine Art. London: Heni Publishing.Bińczyk E. (2018). Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropogenu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Bottiger H. (2002). Paul Celan. Miasta i miejsca. Olsztyn: Borussia.Carlsson B. (2011). Street Art Cookbook. Wydawnictwo Dokument Forlag.Castells M. (1982). Kwestia miejska. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.Dominiczak J. (red.). (2011). Sztuka i przestrzeń publiczna. Gdańsk: Galeria Zewnętrzna.Dymna E., Rutkiewicz M. (2010). Polski street art. Warszawa: Carta Blanca.Dymna E., Rutkiewicz M. (2013). Polski street art 2. Między anarchią a galerią. Warszawa: Carta Blanca.Duchowski M., Sekuła E.A. (2011). Street art. Między wolnością a anarchią. Warszawa: Akademia Sztuk Pięknych. Dziadzia B. (red.). (2015). Sztuka w przestrzeni publicznej. Bielsko-Biała–Cieszyn: Fundacja Animacji Społeczno-Kulturalnej. Gehl J. (2017). Miasta dla ludzi. Kraków: Wydawnictwo RAM.Hannerz U. (2006). Odkrywanie miasta. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.Hilde H. (2006). Public Art. Rowman & Littlefield Publishing Group.Inglot J. (2015). Street Art & Poetry of Wrocław/Sztuka ulicy i poezja Wrocławia. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.Jałowiecki B. (2010). Społeczne wytwarzanie przestrzeni. Warszawa: Scholar.Lefebvre H. (2018). Public Space. Mimesis International.Lorens A. (2016). Fenomen miejsc biesiadnych w mieście. Warszawa: Fundacja im. Stefana Kuryłowicza.Łabądź J. (2019). Street art. Sztuka ulicy. Warszawa: SBM.Mendel M. (2018). Pedagogika miejsca wspólnego. Miasto i szkoła. Gdańsk: Katedra Wydawnictwo Naukowe.Niżyńska A. (2011). Street art jako alternatywna forma debaty publicznej w przestrzeni miejskiej. Warszawa: Trio.BibliografiaPołomski K. (2010). Miejsce i przestrzeń. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.Potocka M.A. (2003). Publiczna przestrzeń dla sztuki? Kraków: Bunkier Sztuki.Sadoń-Osowiecka T. (2015). Miejsce, przestrzeń, krajobraz. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.Rewers E. (2010). Miasto w sztuce – sztuka miasta. Kraków: Universitas.Taborska H. (1996). Współczesna sztuka publiczna. Dzieła i problemy. Warszawa: Wiedza i Życie.Verdier F. (2007). Between heven and earth. Paryż: Albin Michel.Yi-Fu Tuan (1987). Przestrzeń i miejsce. Warszawa: PIW.Wantuch-Matla D. (2015). Przestrzeń publiczna 2.0. Miasto u progu XXI w. Łódź: Księży Młyn Dom Wydawniczy.Tpies X. (2018). BANKSY 1999–2018. London: Graffito Books.Zebracki M., Palmer J.M. (2018). Public Art Encounters. Art, Space and Identity. Routledge Taylor & Francis Group.Strony internetowewww.arteportasabertas.com www.ogarnijmiasto.com.pl www.outings-project.org www.google.com/culturalinstitutehttps://streetart.withgoogle.com/en/world-collection www.infioratadinoto.comwww.davidcerny.cz www.isaaccordal.com www.etamcrew.com www.joannarakowska.pl www.monikasosnowski.com www.galeriarusz.art.pl www.urbanforms.org www.katowicestreetartfestival.pl www.arteportas.net www.dziecibalut.pl www.lightmovefestival.plwww.mosart.pl Jędrzej Stępak-Mosartwww.wikipedia.org wiki › Kapliczka https://pl.wikipedia.org/wiki/Zalipie pl.wikipedia.org › wiki › Maurycy_Gomulicki