Akademicki program mentoringowy w praktyce
- Autor: Jaworski Piotr
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-971-5
- Data wydania: 2019
- Liczba stron/format: 172/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
40,50 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja powstała z potrzeby podzielenia się doświadczeniami z realizacji akademickiego programu mentoringowego dla studentów polskich uczelni – TopMinds. Głównym celem programu jest wspieranie studentów w odnajdywaniu własnej ścieżki zawodowej w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych oraz rozwijanie tych kompetencji interpersonalnych, które umożliwią zdobycie ciekawej i satysfakcjonującej pracy. Program TopMinds jest wspólną inicjatywą Stowarzyszenia Top 500 Innovators i Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta wspieraną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Collegium Wratislaviense i Bury & Bury Kancelarię Patentową sp. z o.o. Program cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród studentów i środowiska akademickiego. Do tej pory zostały zrealizowane 3 edycje programu, w których w sumie uczestniczyło już 120 mentorowanych i 88 mentorów. Tym samym TopMinds stał się jednym z największych programów mentoringu akademickiego w Polsce. Publikacja może posłużyć jako wsparcie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przygotowania i realizacji programów mentoringowych (w szczególności dla środowiska akademickiego) i przygotowywaniu kadry akademickiej do roli mentorów.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Agnieszka Kaseja, doświadczony coach i mentor z międzynarodowymi akredytacjami EMCC EIA Practitioner, ICF ACC oraz akredytacją coacha i superwizora Izby Coachingu. Mentorka zarządzania zespołem. Trenerka i wykładowca. Superwizor coachów i mentorów. Prezes European Mentoring and Coaching Council Poland w latach 2016–2018:
Na rynek polski trafia wreszcie obszerny poradnik, jak przeprowadzić program mentoringowy dla świata akademickiego. Z tej książki ucieszą się jednak nie tylko akademicy, ale i menedżerowie HR, którzy znajdą tu sporo inspiracji, jak przeprowadzić od A do Z program wewnętrznego mentoringu w firmie. (…) Mentoring staje się w Polsce coraz bardziej popularny, ale dotąd na rynku brakowało takiego dobrze skonstruowanego zbioru wskazówek i porad praktycznych. Zarządzający programami mentoringowymi szczególnie docenią znajdujące się na końcu każdego rozdziału rady dotyczące zarówno najlepszych praktyk, jak i niebezpieczeństw, na które obowiązkowo należy zwrócić uwagę, żeby uniknąć niepowodzenia mentoringu.
Fragment książki
Autor książki
Jaworski PiotrSpis treści:
Wstęp
1. Programy mentoringowe – wprowadzenie
Krystyna Malińska
2. Jak przygotować akademicki program mentoringowy?
Krystyna Malińska
3. Jak zapewnić promocję i informację o programie?
Patrycja Grzyś, Natalia Zawrotna
4. Jak wybrać uczestników programu?
Monika Rom
5. Jak dobrać uczestników programu w pary?
Monika Rom
6. Jak przygotować uczestników programu? Szkolenie mentorów i mentorowanych
Piotr Sulikowski
7. Jak wspierać uczestników programu w trakcie mentoringu?
Piotr Jaworski
8. Jak monitorować realizację programu?
Piotr Jachimowicz, Piotr Jaworski, Agata Żak
9. Jak przeprowadzić ewaluację programu?
Patrycja Donaburska
10. Jak zapewnić wysokie standardy etyczne?
Piotr Jaworski
11. Jak zapewnić sprawną realizację programu: administracja i wsparcie?
Agata Żak
12. A co po zakończeniu programu?
Marta E. Wachowicz
13. Opowieści uczestników
14. Załączniki
O autorach