• Akademicki program mentoringowy w praktyce

Akademicki program mentoringowy w praktyce

  • Autor: Piotr Jaworski Krystyna Malińska Agata Żak redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-971-5
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 172/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja powstała z potrzeby podzielenia się doświadczeniami z realizacji akademickiego programu mentoringowego dla studentów polskich uczelni – TopMinds. Głównym celem programu jest wspieranie studentów w odnajdywaniu własnej ścieżki zawodowej w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych oraz rozwijanie tych kompetencji interpersonalnych, które umożliwią zdobycie ciekawej i satysfakcjonującej pracy. Program TopMinds jest wspólną inicjatywą Stowarzyszenia Top 500 Innovators i Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta wspieraną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Collegium Wratislaviense i Bury & Bury Kancelarię Patentową sp. z o.o. Program cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród studentów i środowiska akademickiego. Do tej pory zostały zrealizowane 3 edycje programu, w których w sumie uczestniczyło już 120 mentorowanych i 88 mentorów. Tym samym TopMinds stał się jednym z największych programów mentoringu akademickiego w Polsce. Publikacja może posłużyć jako wsparcie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przygotowania i realizacji programów mentoringowych  (w szczególności dla środowiska akademickiego) i przygotowywaniu kadry akademickiej do roli mentorów.

Spis treści:

Wstęp

1. Programy mentoringowe  – wprowadzenie
Krystyna Malińska

2. Jak przygotować akademicki program mentoringowy?
Krystyna Malińska

3. Jak zapewnić promocję i informację o programie?
Patrycja Grzyś, Natalia Zawrotna

4. Jak wybrać uczestników programu?
Monika Rom

5. Jak dobrać uczestników programu w pary?
Monika Rom

6. Jak przygotować uczestników programu? Szkolenie mentorów i mentorowanych
Piotr Sulikowski

7. Jak wspierać uczestników programu w trakcie mentoringu?
Piotr Jaworski

8. Jak monitorować realizację programu?
Piotr Jachimowicz, Piotr Jaworski, Agata Żak

9. Jak przeprowadzić ewaluację programu?
Patrycja Donaburska

10. Jak zapewnić wysokie standardy etyczne?
Piotr Jaworski

11. Jak zapewnić sprawną realizację programu: administracja i wsparcie?
Agata Żak

12. A co po zakończeniu programu?
Marta E. Wachowicz

13. Opowieści uczestników

14. Załączniki

O autorach

Forum Akademickie, nr 9/2020


Agnieszka Kaseja, doświadczony coach i mentor z międzynarodowymi akredytacjami EMCC EIA Practitioner, ICF ACC oraz akredytacją coacha i superwizora Izby Coachingu. Mentorka zarządzania zespołem. Trenerka i wykładowca. Superwizor coachów i mentorów. Prezes European Mentoring and Coaching Council Poland w latach 2016–2018:

Na rynek polski trafia wreszcie obszerny poradnik, jak przeprowadzić program mentoringowy dla świata akademickiego. Z tej książki ucieszą się jednak nie tylko akademicy, ale i menedżerowie HR, którzy znajdą tu sporo inspiracji, jak przeprowadzić od A do Z program wewnętrznego mentoringu w firmie. (…) Mentoring staje się w  Polsce coraz bardziej popularny, ale dotąd na rynku brakowało takiego dobrze skonstruowanego zbioru wskazówek i porad praktycznych. Zarządzający programami mentoringowymi szczególnie docenią znajdujące się na końcu każdego rozdziału rady dotyczące zarówno najlepszych praktyk, jak i niebezpieczeństw, na które obowiązkowo należy zwrócić uwagę, żeby uniknąć niepowodzenia mentoringu.

Piotr Jaworski
mentor, audytor oraz trener biznesu z ponad 15-letnim doświadczeniem. Członek Zarządu European Mentoring & Coaching Council Poland i szef Szkoły Mentoringu w Collegium Wratislaviense. Autor wdrożeń programów mentoringowych oraz systemów zarządzania ryzykiem. Wykładowca mentoringu na studiach podyplomowych w SGH. Konsultant ds. mentoringu w programie TopMinds. Były pracownik misji pokojowych w Kosowie, Serbii i Macedonii oraz szef audytu w największych polskich przedsiębiorstwach i sektorze publicznym.

Krystyna Malińska
naukowiec, wykładowca akademicki, pracuje na Wydziale Infrastruktury i Środowiska Politechniki Częstochowskiej. Zajmuje się badaniami naukowymi w zakresie inżynierii i ochrony środowiska oraz rolnictwa ekologicznego, a także problematyką związaną z zarządzaniem projektami badawczymi, ochroną własności intelektualnej i komercjalizacją wyników badań naukowych. Poprzez zajęcia dydaktyczne i pracę badawczą stara się zachęcić studentów do odkrywania własnych zainteresowań naukowych i poszukiwania własnej ścieżki zawodowej. Służy temu także program mentoringowy TopMinds, który prowadzi wspólnie z absolwentami programów Top 500 Innovators i Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta. Aktywnie działa na rzecz społeczności akademickiej oraz współpracy nauki z gospodarką, m.in. w ramach inicjatyw Stowarzyszenia Top 500 Innovators oraz Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta, konsultacji dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Komisji Europejskiej.

Agata Żak
od lat zajmuje się na uczelni działaniami związanymi z rozwojem przedsiębiorczości, rozwojem i innowacyjnością małych i średnich przedsiębiorstw, ochroną własności intelektualnej, komercjalizacją wyników badań naukowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Politechnice Warszawskiej. Jest członkiem Stowarzyszenia Top 500 Innovators. Opiekuje się działalnością kół naukowych, pomaga studentom rozwijać projekty oraz uczestniczy w programach edukacyjnych. W programie TopMinds pełni funkcję koordynatora ds. realizacji projektu ?DIALOG?, administratora strony projektu.

redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane