• Agresja w szkole. Wydanie 2

Agresja w szkole. Wydanie 2

  • Autor: Libiszowska-Żółtkowska Maria Ostrowska Krystyna redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-909-8
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 354/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

69,00 zł

62,10 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,10 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

W książce zamieszczono 19 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii i socjologii). Autorzy diagnozują zarówno stan polskiej szkoły w kontekście zachowań dewiacyjnych, jakimi są agresja i przemoc, jak i podpowiadają profilaktyczne rozwiązania wychowawcze. Jest to drugie, poprawione i rozszerzone wydanie książki z 2008 roku.

Wielokierunkowe i długofalowe badania kliniczne oraz praktyka profilaktyczna i psychoterapeutyczna wskazują, że kształtowanie poczucia empatii od najwcześniejszych lat życia dziecka, rozbudzanie i wspomaganie rozwoju zainteresowań, systematyczna stymulacja aktywności kulturalnej, artystycznej, sportowej,  prospołecznej, religijnej mogą być bardzo dobrymi izolatorami agresji. O te właśnie zagadnienia i konkretne działania profilaktyczne  wzbogacone jest drugie wydanie „Agresji w szkole”.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

prof. dr. hab. Władysław Misiak, Uniwersytet Warszawski:

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu najnowszych interdyscyplinarnych teorii wyjaśniających przyczyny agresji w szkole; prezentuje wypróbowane programy zapobiegania i skutecznego zmniejszania negatywnych społecznie skutków zachowań agresywnych młodzieży. Istotnym walorem prezentowanej publikacji jest przystępna, a zarazem przekonująca forma wypowiedzi, co na pewno przyczyni się do rozszerzenia kręgów jej czytelników poza profesjonalnych praktyków.

Autor książki

Libiszowska-Żółtkowska Maria

prof. zw. dr hab. - socjolog, pracuje w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego (IPSiR UW). Zajmuje się społecznymi aspektami religii, sytuacją Kościoła katolickiego, charakterem religijności Polaków oraz zjawiskiem nowych ruchów religijnych.

Ostrowska Krystyna

profesor Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab., psycholog, kryminolog; do października 2010 roku prodziekan ds. naukowych i współpracy z zagranicą Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji UW, kierownik Zakładu Psychologii Dewiacji IPSiR tegoż Wydziału, w swoich pracach badawczych poszukuje osobowościowych uwarunkowań zachowań dewiacyjnych m.in. agresji, ze szczególnym uwzględniłem systemu wartości, emocji, strategii działania. Analizuje zależności pomiędzy deklarowanym i urzeczywistnianym systemem wartości oraz funkcjonowaniem społecznym dzieci i młodzieży. Autorka wielu książek. Prezes Stowarzyszenia Penitencjarnego Patronat.

Spis treści:

1. Agresja – słowo wstępne
Maria Libiszowska-Żółtkowska

2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku
Krystyna Ostrowska

3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych
Beata Gruszczyńska, Justyna Włodarczyk-Madejska

4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli
Aleksandra Szymanowska

5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole
Marek Kulesza

6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole
Katarzyna Sawicka

7. Refleksje nad wynikami badań agresji
Zofia Ostrihanska
 
8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej
Andrzej Rejzner

9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności
Tadeusz Pilch

10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania
Danuta Lalak

11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji
Lesław Pytka

12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne
Jadwiga Królikowska

13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży
Andrzej Bałandynowicz

14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań
Joanna Szybińska

15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w  zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
Janusz Surzykiewicz

16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie
Grzegorz Kudlak

17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów
Maciej Ciechomski

18. Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców
Wojciech Wypler

19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań
Marcin Jurczyk

Bibliografia
Aneks

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę