Strona główna | Politologia, socjologia | W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia
W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia
Autor: Małgorzata Górnik-Durose, Anna Maria Zawadzka
Wydawca: Difin
ISBN: 978-83-7641-737-0
Data wydania: 2012
Liczba stron: B5/352
Oprawa: miękka
Cena: 60,00 zł 54,00 zł
Dostępność: 24 godziny

Poleć znajomemu

Do schowka

Książka ma na celu analizę konsekwencji, jakie dla jakości życia i poczucia szczęścia ma codzienne życie w kulturze zdominowanej przez konsumpcję. Przedstawia aktualne kierunki poszukiwań wyznaczników decyzji i zachowań człowieka w tej sferze. Wskazuje nowe tendencje i zjawiska w zachowaniach konsumenckich, takie jak „konsumowanie” pracy, merkantylizacja religii, kupowanie doznań i doświadczeń w miejsce produktów i usług oraz różne formy antykonsumpcji. Główny cel książki i kluczowe jej przesłanie odzwierciedla sam tytuł, odwołujący się do pojęcia supermarketu. Pojęcie to – znajome, zrozumiałe i ujmujące charakterystyczne cechy naszego życia – ułatwia skrótowe komunikowanie złożonych treści, odnoszących się do wielu wymiarów ludzkiego bytowania w kulturze, edukacji, pracy, religii, polityce czy rodzinie. Tytułowy supermarket, oferując różnorodność obiektów, sensów i znaczeń, poprzez włączenie ludzi-konsumentów w rozbudowany dyskurs handlowo-rozrywkowy, powinien – wedle ich oczekiwań i nadziei – zapewnić im szczęście i satysfakcję życiową. O tym, czy nadzieje te i oczekiwania zostają spełnione, traktuje właśnie prezentowana książka. Ma ona charakter interdyscyplinarny, autorzy rozdziałów to psychologowie, socjologowie i ekonomiści. Zawiera zarówno prace empiryczne, w których przedstawione są aktualne wyniki badań, jak i teoretyczne rozdziały przeglądowe. Kierujemy ją do szerokiego kręgu odbiorców – studentów i nauczycieli akademickich, praktyków zajmujących się marketingiem, reklamą, zachowaniami konsumenckimi oraz do wszystkich osób zainteresowanych jakością życia w kulturze konsumpcji. Odbiorcami książki mogą być psychologowie, pedagodzy, socjologowie, ekonomiści, rodzice, wychowawcy, terapeuci, ludzie mediów, politycy oraz wszyscy ci, dla których ważna jest problematyka konsumpcji jako zjawiska głęboko zakorzenionego we współczesnej kulturze, oddziałującego na dobrostan jednostek i społeczeństwa jako całości.

Spis treści:
 
Wprowadzenie
 
Część 1. Oblicza szczęścia i jakość życia w kulturze konsumpcji
 
Rozdział 1. Jakość życia – poszukiwanie współczesnego ujęcia
Teresa Słaby
 
Rozdział 2. W supermarkecie szczęścia
Teresa Sikora
 
Rozdział 3. Miejsce pracy w kulturze konsumpcji. Etos pasjonującej i interesującej pracy jako forma jej konsumpcji
Damian Grabowski
 
Rozdział 4. Jak świętować, aby być zadowolonym z życia?
Anna Maria Zawadzka, Piotr Buras, Daria Lewandowska, Natalia Portykus, Magda Skwierawska
 
Część 2. Wyznaczniki zachowań konsumenckich – nowe zagadnienia
 
Rozdział 5. Wybory konsumenckie w sytuacjach niepewności i niewiedzy
Tadeusz Tyszka
 
Rozdział 6. Makiawelizm i inne osobowościowe uwarunkowania zachowań konsumenckich
Irena Pilch
 
Rozdział 7. Zakupy, zadowolenie z życia i aspiracje życiowe, czyli jakie zakupy i komu mogą podwyższać zadowolenie z życia?
Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda
 
Rozdział 8. Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek
Oleg Gorbaniuk, Monika Toczyńska, Anna Osiak, Agata Szostak
 
Rozdział 9. Zachowania konsumenckie z perspektywy teorii opanowania trwogi
Łukasz Baka
 
Rozdział 10. Postawy wobec pieniędzy a kupowanie impulsywne
Agata Gąsiorowska
 
Rozdział 11. Żyjąc z dnia na dzień lub myśląc o przyszłości. O finansowej perspektywie czasowej i jej determinantach
Magdalena Marczak, Grażyna Wąsowicz-Kiryło
 
Część 3. Aktualne obrzeża konsumpcji – wyzwania dla konsumenta
 
Rozdział 12. Relig?ność w kulturze konsumpcji. Jak relig?ni ludzie radzą sobie z konsumpcją, jak konsumenci radzą sobie z religią?
Jarosław Polak
 
Rozdział 13. Prorocy Syjonu w konsumpcyjnym Babilonie – muzyka reggae jako wyraz sprzeciwu wobec współczesnej hegemonii pieniądza
Łukasz Jach
 
Rozdział 14. Antykonsumpcja jako wyraz dbałości o jakość życia
Michał Cebula, Piotr Kucharski
 
Zakończenie. Współczesna oferta supermarketu szczęścia – nowe zjawiska w zachowaniach konsumenckich. Trójgłos interdyscyplinarny
Małgorzata Górnik-Durose, Bogdan Mróz, Anna Maria Zawadzka

Nie znaleziono szczegółowych informacji o autorze

 Wstecz
Copyright Difin Spółka Akcyjna | Design: Edit | Wykonanie: Net-Line