• Dzieci przedwcześnie urodzone. Możliwości wsparcia i pomocy

Dzieci przedwcześnie urodzone. Możliwości wsparcia i pomocy

  • Autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-752-0
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 186/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 48.00 zł

    43.20 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Książka stanowi przewodnik we wspomaganiu rozwoju dziecka urodzonego przedwcześnie - od momentu przyjścia na świat do rozpoczęcia nauki w szkole. Poruszane w niej tematy dotyczą zagadnień, o których mówi się zbyt rzadko po opuszczeniu przez wcześniaka szpitala. Bardzo ważnym elementem profilaktyki zaburzeń rozwojowych czy chorób psychicznych powinno być uświadomienie społeczeństwa i wszystkich osób zajmujących się wcześniakiem po wyjściu ze szpitala, że nadal są to dzieci znajdujące się w grupie ryzyka zaburzeń w rozwoju i z tego względu powinny mieć możliwość dostępu do odpowiednich programów wczesnego wspomagania rozwoju.

Książka może być przydatna dla opiekunów małego dziecka, rodziców, osób pracujących w ośrodkach pomocy rodzinie, poradniach specjalistycznych, żłobkach, przedszkolach czy szkołach.

Spis treści:

Wstęp
    
Rozdział 1. Czy wcześniaki potrzebują wczesnego wspomagania rozwoju?
Małgorzata Wójtowicz-Szefler
    
Rozdział 2. Anastazja, czyli „405 gramów szczęścia”. Studium przypadku od leżenia do chodzenia
Barbara Gilewska
    
Rozdział 3. Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej między dzieckiem przedwcześnie urodzonym a opiekunem
Małgorzata Wójtowicz-Szefler
    
Rozdział 4. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów – możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym
Iwona Palicka, Izabela Grzebna
    
Rozdział 5. Diagnoza i planowanie pracy terapeutycznej z dzieckiem przedwcześnie urodzonym, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, w wieku przedszkolnym
Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
    
Rozdział 6. Zabawy werbalne i komunikacyjne z wykorzystaniem Logodogo – od wyrazu do zdania, od litery do czytania
Anna Franczyk
    
Rozdział 7. Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci
Monika Deja
    
Rozdział 8. Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych
Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler
    
Notki o autorach

prof. zw. dr hab. Mariola Bidzan, Instytut Psychologii UG:

(...) Książka podejmuje istotną i wciąż aktualną problematykę wspomagania rozwoju dzieci urodzonych przedwcześnie i ich rodzin w perspektywie wielospecjalistycznej (głównie psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej) i wielowymiarowej. Pomimo tego, że we wspomaganiu rozwoju tej grupy dzieci stosuje się cały wachlarz metod, zarówno farmakologicznych, operacyjnych, jak i rehabilitacyjnych, potrzebne są badania poszukujące nowych propozycji terapii wspomagających leczenie farmakologiczne, a do nich niewątpliwie należą oddziaływania prezentowane przez Autorki monografii. Takie oddziaływania są niezbędne, by zoptymalizować zasoby zdrowotne dzieci urodzonych przedwcześnie.

Małgorzata Wójtowicz-Szefler

jest psychologiem, adiunktem w Katedrze Psychologii Rozwoju Człowieka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy – od ponad 20 lat prowadzi zajęcia dotyczące diagnozowania i wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży dla studentów psychologii, pedagogiki i logopedii. Jest autorem książki: Strategie rozwiązywania zadań w teście Wechslera a poziom inteligencji, artykułów naukowych i popularno-naukowych z zakresu psychologii rozwoju, a także współautorem publikacji Co oferuje współczesny żłobek. Medyczne, psychologiczne i pedagogiczne aspekty rozwoju dzieci do lat trzech. Doświadczenie praktyczne w pracy z dziećmi i ich rodzinami zdobywała w różnych placówkach oświatowo-wychowawczych (przedszkolach, szkołach, ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie).

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane