• Bezpieczeństwo antyterrorystyczne. Świadomość społeczna i edukacyjna

Bezpieczeństwo antyterrorystyczne. Świadomość społeczna i edukacyjna

  • Autor: Krzysztof Liedel, Paulina Piasecka redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-378-2
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 240/B5
  • Oprawa: miękka
  • Dostępność: W magazynie

Cena detaliczna

  • 55.00 zł

    49.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Książka poświęcona została współczesnemu obliczu zagrożeń terrorystycznych w kontekście przeciwdziałania im na płaszczyźnie edukacji społecznej i poszerzania wiedzy obywatela na temat zagrożeń i pożądanych sposobów zachowania w sytuacjach kryzysowych i zagrożenia.

Autorzy przedstawili różne postacie zagrożeń i wybrane metody zwalczania terroryzmu, jak również prezentują sposoby docierania do ludzi w celu kształtowania odpowiednich postaw i przekazywania wiedzy umożliwiającej włączenie obywatela do systemu bezpieczeństwa i pozwalającej na zwiększenie bezpieczeństwa jednostki.

Spis treści:

Wprowadzenie

Część pierwsza. Zagrożenie terroryzmem i bezpieczeństwo antyterrorystyczne

Rozdział 1. Znaczenie czynnika kulturowego w bezpieczeństwie międzynarodowym
Magdalena El Ghamari

Rozdział 2. Bezpieczeństwo narodowe jako zasadniczy element polityki
funkcjonowania państwa
Agata Lasota-Jądrzak

Rozdział 3. Cyberprzestrzeń jako źródło zagrożeń asymetrycznych – wyzwania i rekomendacje
Paulina Piasecka

Rozdział 4. Cyberinwigilacja jako narzędzie do zwalczania zorganizowanych grup przestępczych i terroryzmu
Agata Ziółkowska

Rozdział 5. Pomiar skuteczności i efektywności w projektach prewencji zagrożeń
Tomasz Serafin

Rozdział 6. Rola Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w przeciwdziałaniu zagrożeniom terrorystycznym
Marian Żuber, Maria Mańkowska-Żuk

Rozdział 7. Dywersyfikacja dostaw węglowodorów do Polski z wykorzystaniem gdańskiego naftoportu i świnoujskiego terminala LNG w kontekście zagrożeń terrorystycznych
Adam Krampichowski

Rozdział 8. Bliski Wschód jako „mekka” fundamentalizmu? Islam  – źródło czy narzędzie radykalizacji?
Paulina Jagoda Warsza

Część druga. Edukacja antyterrorystyczna: konieczność i obowiązek naszych czasów

Rozdział 1. Edukacja antyterrorystyczna. Grupy odbiorców
Katarzyna Maniszewska

Rozdział 2. Wymiar wychowawczy edukacji antyterrorystycznej
Katarzyna Dąbrowska

Rozdział 3. Internauci w obliczu zagrożenia – konieczność edukacji
Maja Isakiewicz

Rozdział 4. Drama w programach profilaktycznych w pracy z młodzieżą
Zuzanna Burghardt

Rozdział 5. Kanały komunikacji w planowaniu kampanii profilaktycznych w dziedzinie bezpieczeństwa antyterrorystycznego
Wojciech Maćkowski

Rozdział 6. Kłopoty z deradykalizacją
Katarzyna Górak-Sosnowska

Rozdział 7. Świadomość społeczna jako element systemu przeciwdziałania
terroryzmowi
Sahar Ewa Hassan

Rozdział 8. Programy badawczo-edukacyjne jako narzędzie w systemie
przeciwdziałania terroryzmowi
Krzysztof Liedel

Rozdział 9. Radykalizacja kobiet do terroryzmu
Aleksandra Zięba

Bibliografia

Spis tabel, rysunków i fotografii

Noty biograficzne autorów

» special-ops.pl »


prof. dr hab. Stanisław Mocek:

(…) publikacja ma charakter wyjątkowy, poczynając od uwzględnienia kontekstu kulturowego wyzwania, jakim jest terroryzm i radykalizacja do niego, aż po propozycję stosowania innowacyjnych metod pracy z odbiorcą treści edukacyjnych. (…) Analiza recenzowanego opracowania pozwala na stwierdzenie, że jest to udana próba prezentacji związanych ze współczesnym obliczem zagrożeń terrorystycznych oraz przeciwdziałania im. Lektura poszczególnych części opracowania dowodzi różnorodności ujętych punktów widzenia, które pozwoliły na zaprezentowanie szerokiego wachlarza aspektów, zwłaszcza praktycznych oraz zagadnienia edukacji jako elementu systemu bezpieczeństwa antyterrorystycznego państwa.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane